Jump to content

Edit History

Hedwig

Hedwig

Geir Kåre S skrev for 10 timer siden:

Hva med alle de som byttet ut en eksosbil som kunne gå 70 mil før fylling, og ha hengerfeste med elbiler som kun kan gå 20-40 mil, uten hengerfeste? De opplever at elbilen er dårligere enn eksosbilen på noen punkt, men alle fordelene veier mer. Folk sitter ikke å venter på at noe skal bli 1:1 eller bedre, de tilpasser seg ny teknologi. Datamaskinen ble aldri like god eller bedre enn skrivemaskinen, den ble noe helt annet og noen skriver fortsatt på skrivemaskin ;-)

Har hatt elbil selv. Slapp en haug av avgifter, slapp bompenger, slapp drivstoffsavgifter og jeg kunne kjøre i kollektivfeltet.

Det passet mye bedre for meg som da brukte bilen til pendling inn og ut av Oslo.

Se på Danmark, landet er flatt og lite, men når elbilsubsidiene gikk litt ned bråstoppet salget.

Det virker som om noen glemmer at avgiftsfraværet på elbiler gir helt rare utslag i Norge fordi prisene blir langt lavere enn de ellers hadde vært.

Vi er veldig glad i Havelle, en Bavaria 42 fra 2007 og sentimentale grunner gjør at mye skulle til for å bytte henne ut , men hvis avgiftsnivået hadde vært slik at vi når vi var på utkikk etter seilbåt kunne få kjøpt en helt ny elektrisk drevet Oyster 565 med alt av utstyr for samme eller lavere kostnad inkl. driftskostnader, gjett hva vi hadde kjøpt?

Hedwig

Hedwig

Geir Kåre S skrev for 10 timer siden:

Hva med alle de som byttet ut en eksosbil som kunne gå 70 mil før fylling, og ha hengerfeste med elbiler som kun kan gå 20-40 mil, uten hengerfeste? De opplever at elbilen er dårligere enn eksosbilen på noen punkt, men alle fordelene veier mer. Folk sitter ikke å venter på at noe skal bli 1:1 eller bedre, de tilpasser seg ny teknologi. Datamaskinen ble aldri like god eller bedre enn skrivemaskinen, den ble noe helt annet og noen skriver fortsatt på skrivemaskin ;-)

Har hatt elbil selv. Slapp en haug av avgifter, slapp bompenger, slapp drivstoffsavgifter og jeg kunne kjøre i kollektivfeltet.

Det passet mye bedre for meg som da brukte bilen til pendling inn og ut av Oslo.

Se på Danmark, landet er flatt og lite, men når elbilsubsidiene gikk litt ned bråstoppet salget.

Det virker som om noen glemmer at avgiftsfraværet på elbiler gir helt rare utslag i Norge fordi prisene blir langt lavere enn de ellers hadde vært.

Vi er veldig glad i Havelle, en Bavaria 42 fra 2007 og sentimentale grunner gjør at mye skulle til for å bytte henne ut , men hvis avgiftsnivået hadde vært slik at vi når vi var på utkikk etter seilbåt kunne få kjøpt en helt ny elektrisk drevet Oyster 50 med alt av utstyr for samme eller lavere kostnad inkl. driftskostnader, gjett hva vi hadde kjøpt?

Hedwig

Hedwig

Geir Kåre S skrev for 9 timer siden:

Vi er veldig glad i Havelle, en Bavaria 42 fra 2007 og sentimentale grunner gjør at mye skulle til for å bytte henne ut , men hvis avgiftsnivået hadde vært slik at vi når vi var på utkikk etter seilbåt kunne få kjøpt en helt ny elektrisk drevet Oyster 50 med alt av utstyr for samme prisen, gjett hva vi hadde kjøpt?

• Create New...