Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

-morten- skrev for 5 timer siden:

Selfølgelig er ikke Hydrogen like energieffektivt som ren el-drift, men fordelen at du har en energibærer som letter logistikk, tar 3 min å fylle tanken og rekkevidden er som på en helt vanlig bil!

Den store fordelen for samfunnets ressursbruk på transport, er at Hydrogen teknoligien er 100% skalerbar. Samme teknologi, i prinsippet, fra den minste elmotoren til store skip, tog og trailere. Og skip kan generere ren hydrogen med elektrolyse fra solenergi også i fart.

Batteribiler er ok det. Men batteriene blir store hvis man skal komme seg over Atlanteren med ren batteridrift.

Jeg tror til og med Elon Musk må bruke hydrogen hvis han skal reise til Mars.

Min gamle drøm, var at man kom til å få kjøpt hydrogenpatroner for "lading" av fritidsbåter med el-motor.

Mizar

Mizar

Selfølgelig er ikke Hydrogen like energieffektivt som ren el-drift, men fordelen at du har en energibærer som letter logistikk, tar 3 min å fylle tanken og rekkevidden er som på en helt vanlig bil!

Den store fordelen for samfunnets ressursbruk på transport, er at Hydrogen teknoligien er 100% skalerbar. Samme teknologi, i prinsippet, fra den minste elmotoren til energilager på store skip. Og skip kan generere ren hydrogen med elektrolyse fra solenergi også i fart.

Batteribiler er ok det. Men batteriene blir store hvis man skal komme seg over Atlanteren med ren batteridrift.

Min gamle drøm, var at man kom til å få kjøpt hydrogenpatroner for "lading" av fritidsbåter med el-motor.

Mizar

Mizar

Den store fordelen for samfunnets ressursbruk på transport, er at Hydrogen teknoligien er 100% skalerbar. Samme teknologi, i prinsippet, fra den minste elmotoren til energilager på store skip. Og skip kan generere ren hydrogen med elektrolyse fra solenergi også i fart.

Batteribiler er ok det. Men batteriene blir store hvis man skal komme seg over Atlanteren.

Mizar

Mizar

Den store fordelen er at Hydrogen er at det er skalerbart. Samme teknologi, i prinsippet, fra den minste energilageret til store skip.

Batteribiler er ok det. Men batteriene blir store hvis man skal komme seg over atlanteren på en lading, med skip.

• Create New...