Sttrons Startet 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2019 Hei, År jeg i år skal konservere maskin og drev, så kom jeg til å tenke på om det er mulig å kjøre ferskvann og siden frostvæske rett i sjøvannsfilteret? Det virker mye enklere en å demontere slange ved drevet, og enklere en å løpe opp og ned stige for å starte og stoppe maskin. Mener på at sjøvannsfilteret ligger mellom inntak og pumpe/impeller, Men får jeg da frostvæske ut i drevet også ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 dersom sjøvannsfilteret sitter før impellerpumpe, så er det bare å kjøre ferskvann så frostvæske i filter. Ja, det vil komme frostvæske ut drevet via eksos. Om filteret er likt som på D6, så er det bare å helle frostvæske i inn-hølet i filteret, så renner det bakover. Sitér dette innlegget Link to post
Sttrons Svart 8.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Ser likt ut som dette. Det høres jo bra ut, det gjør jo hele jobben mye greiere når en er alene :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Mja, sikker på at filteret er før pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Sttrons Svart 8.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 (redigert) Den sugde nå vakuum på filteret da jeg fikk dratt det innsuget tett i nidelva. Og følger jeg slangene, så går slangen som kommer fra området rundt transom inn der vannet kommer opp i filter. Så tror pumpe er ettet filter. Her er nå spreng"skissa" over det som står i min, om det hjelper noe. Redigert 8.Oktober.2019 av Sttrons (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 ? kjør på. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 13.November.2019 Link til dette innlegget Svart 13.November.2019 Må du stenge sjøvannsinntaket først? har samme motor og skal utføre konservering. Kjøpt drevpose, men innser at det går mye frostvæske så tenkte å fersksvannkjøre med drevposen, så tømme drevposen og videre helle frostvæske i sjøvannsfilteret slik at frostvæske fra eksos samles i posen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.