.thumb.jpg.044233fd876dcd1cf556aadf5c8b3727.jpg)
Solseng
Du kan godt henvise til denne tråden mot importør. Her et eksempel hvor Suzuki-importør/representanter virkelig ikke er på jobb:
Hvis man leser denne testen litt nøye, ser man at Suzukiene bare oppnår hhv. 5300 og 5500 rpm@wot mens alle realworld-tilbakemeldinger peker mot at en Suzukimotor bør snurre opp mot max anbefalt (6000rpm). Ikke rart at Suzukiene kom dårlig ut i akselerasjonstesten. Her har helt klart Suzuki-representantene sovet på jobb. Come on - det er ikke kanelsnurrer dere selger, Erling Sande... Rimelig bra gjort å feilproppe så grundig - og i en test t.o.m. ...
Som sagt: Av og til lurer man på om Suzuki og deres importører/representanter er på jobb for å selge lifestyle og kanelsnurrer. Nå er det heftig debatt rundt vanninntaket til kjøling på den største Suzukien - DF-350. Den tettes fort "over there" p.g.a. sjøgress og annet maritimt lokalt liv. En ting er å selge motor/båt - men som kunde forventer man selvsagt at ting er sånn noenlunde på stell når man kjøper en totalpakke til en halv million eller deromkring.
Selv om jeg valgte Suzuki ved forrige korsvei, betyr ikke det at jeg er medlem i et evigvarende Suzuki-lovsangskor. Det er ikke så mange år siden enkelte Suzuki-påhengerne korroderte i stykker. Ethvert kjøp i hundretusenkronersklassen innebærer en viss forventning til både kvalitet og ytelse. Nest best er service. Helt klart et renoméproblem og utfordring jeg mener E.S. bør stå opp for. Gi god service, og jeg er fortsatt og betinget all-inn Suzuki. Kjører t.o.m.en Grand Vitara...