Guest knerten67 Startet 12.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2019 Dette håper eg blir en tråd som vi kan dele erfaringer og en plass der vi kan spøre hverandre om ting vi lurer på Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 12.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2019 (redigert) Kjekt med Bayliner tråd. Har en 98 modell 2855 med 7.4 mpi motor og bravo 3 drev. Hatt den 1 sesong nå og er veldig godt fornøyd. Skal på land nå for en større overhaling da jeg ikke vet tilstand på en del viktige deler :) Redigert 12.Oktober.2019 av Mr_Stian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 12.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2019 Har en 2858 med en Steyr 256 som har gått 107t,er kjempefornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 knerten67 skrev 1 minutt siden: Dette var en kjempefin tur. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 Har en Bayliner Trophy 2052. Kjempeførnøyd? Nei, egentlig ikke.. Båten har en Vp kad32, og DPE drev. Har plundret med vanninntrenging via pakning eller ramme til vindskjermen, og båten ligger litt på bb side. Dvs uten folk i. Og den må gjetes. Går i alle retninger i lav hastighet. Men jeg liker båten, og når man betaler lite, får man stå for forbedringene selv. Har vært ute på talgsjøen og testet egenskaper, og det er en god båt, det er det ingen tvil om. Skal bli enda bedre! Noen som vet hvor en finner malnummeret på kalesjen? Står ikke i noen av papirene jeg fikk med, og har ikke klart å finne det. Mulig at det har forsvunnet tidligere, det er blitt byttet vinduer i kalesjen, sa forige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 GunR skrev 37 minutter siden: Har en Bayliner Trophy 2052. Kjempeførnøyd? Nei, egentlig ikke.. Båten har en Vp kad32, og DPE drev. Har plundret med vanninntrenging via pakning eller ramme til vindskjermen, og båten ligger litt på bb side. Dvs uten folk i. Og den må gjetes. Går i alle retninger i lav hastighet. Men jeg liker båten, og når man betaler lite, får man stå for forbedringene selv. Har vært ute på talgsjøen og testet egenskaper, og det er en god båt, det er det ingen tvil om. Skal bli enda bedre! Noen som vet hvor en finner malnummeret på kalesjen? Står ikke i noen av papirene jeg fikk med, og har ikke klart å finne det. Mulig at det har forsvunnet tidligere, det er blitt byttet vinduer i kalesjen, sa forige eier. Prøv å kontakte HH i Trondhjem,mulig dei har malnummer. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2019 Jeg hadde 97 model Cierra 2355, hvor reimhjulet var laget av bakelitt!!!!! Det gikk i småbiter. Så vat det en plastikkran på kjølingen, som røk. Motoren var V8 5,7 liter Merccruiser. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
krabbelars Svart 14.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2019 (redigert) Spør for en venn og kollega ; Hvor kan man skaffe en "Service Manual" eller lignende til en Bayliner 2450 Command Bridge (Midt 80-tall , se link nederst) Eller finnes det kanskje noen her som har en, og som vil selge den eller låne den bort for kopiering? https://bayliner.com/wp-content/uploads/2016/07/1986-Ciera-2450-Command-Bridge-Spec-Sheet.pdf Redigert 14.Oktober.2019 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2019 @krabbelars, her kanskje? https://global.bayliner.com/owners-manual/ Eget skjema du kan fylle ut for modeller du ikke finner der. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
krabbelars Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Takk for tips Grand Banks jr , stemte bra det :) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Marida Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Jeg hadde denne i småbiter. Puttet inn en 7,4l MerCruiser, monterte baugpropell, innfelt ankervinsj, varmer og byttet alt det elektriske Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Marida skrev On 16.10.2019 at 10.44: Jeg hadde denne i småbiter. Puttet inn en 7,4l MerCruiser, monterte baugpropell, innfelt ankervinsj, varmer og byttet alt det elektriske Spennende prosjekt,har vert artig med flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2019 Solgte denne i 2008 og har dessverre ikke flere bilder. Ble solgt til Trondhjem. Så den lå lenge til salgs i fjor og prisen var nede i under 200k Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 8.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2019 Marida skrev On 18.10.2019 at 8.10: Solgte denne i 2008 og har dessverre ikke flere bilder. Ble solgt til Trondhjem. Så den lå lenge til salgs i fjor og prisen var nede i under 200k Fin båt da,du la ned mye arb på den da. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 11.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2019 Byttet fra Volvo 260 HK til MerCruiser 340, monterte: targabøyle, baugpropell, varmer, ankervinsj og landstrøm. Byttet/gikk gjennom alt el, septiktank og slanger. Tettet lekkasjer mellom skrog og overbygg, byttet takluke, støpte opp igjen baugspydet og lakkerte dørken bak. Ble veldig bra til slutt, men da dukket ønske om større båt opp. Solgte i 2008 og kjøpte P35. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Har vert stille her no,håper folk har bilder og noe å diskutere før våren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.