tom Cognac Startet 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2019 Jeg har hørt / vet at det beste leiet en båt kan ligge i er på sjøen, - for da blir belastningene på skroget likt fordelt over det hele. Den båten jeg kjøpte for 2 måneder siden (en Flipper 640 HT ) har ligget på land i hele år, muligens også store deler av 2018. Den har ligget på 2 kjølstøtter, dvs: lecablokker, en ganske langt bak og en på rettstrekket før baugen med selvfølgelige sidestøtter. Under normale omstendigheter tror jeg dette er ganske ok / greit. Men hvor mye tåler skroget å ligge slik over tid? Bør jeg støtte opp kjølen på flere punkter slik at ikke båten "kneler"? Takker for svar. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Ida Marie III Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Ingen problem for en glassfiber båt i den størrelsen... Min båt er 11.20 meter ...og ligger på 3 punkter under kjølen hele vinteren... Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Takker for svar Normalt hadde jeg ikke bekymret meg, men når en båt har ligget såpass lenge på land med kun 2 kjølstøtter begynte jeg å bli litt urolig. Jeg får den ikke på vann før juni / juli til neste år, og da har hun jo ligget på land i kanskje 2 år, muligens lenger Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.