Andersen72 Startet 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2019 Hei Har fått en 12 fot with dromedille gratis, den trenger litt kjærlighet og tid. Dette var en gang en drøm. Er det noen her som har noe erfaring med disse? Er litt fersk angående joller. Er de ok i sjøen og kan jeg montere en 20 hk? Tenkte så en slipper å gå bånn gass for å holde den i plan.. Tenkte dette kunne være en artig sak, alder har vel ikke så mye å si.. takker for inspill. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Beste lettbåten jeg har hatt. Stabil og planer lett. Hadde 15 hk motor og det gikk som ei kule, men 20 hk blir kanskje litt overkill. Sitér dette innlegget Link to post
eyvind_nistad Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Dette er flotte båter. Nydelig design. Jeg vil ikke si at 20 hk er overkill, det høres fornuftig ut, spør du meg. Som du selv sier så trenger man jo ikke kjøre med fullt gasspådrag hele tiden. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
alfaalfa Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Flott båt. Fin størrelse på motor. Har selv hatt både 30 og 40hk på disse. Pass på at du ikke har åpninger/lekkasje inn i dobbeltskroget. Gå over alle innfestinger på innsiden så ikke det lekker inn. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Vi hadde en 25hk på vår i "gamle dager", og det var ikke for mye. Vann i dobbeltbunn er, eller kan være, en utfordring. Morsom båt som går fort/lett, men flat i bunn så slår en god del! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Andersen72 Svart 17.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Tusen takk for alle innspill. Har vel lest noe om vann i dobbel skrog, så jeg skal se litt på det når jeg får den under tak. Så har jeg tenkt å bygge den om litt innvendig, så jeg får plass til lange bein. Bygge en styrekonsol i glassfiber med en liten vindskjerm. Har kjøpt en Suzuki df20a 2016 mod med El start og efi, innsprøytningsmotor med firetakt. Bare 44 kg. Vurderer å legge bensin tank i baugen og batteri under styrekonsol for jevnere fordeling av vekt.. Hvis kone mor sitter foran. Ikke noe skip dette, men tenkte det kunne vært moro og prøve å gi den et lite ansiktsløft innvendig og beholde det klassiske utseende på skrog! Stor nok for oss til en liten fisketur eller bare en cruise på fjorden en fin kveld.. Så lenge dere mener dette er en bra båt, så kan en jo innvistere litt tid.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.