kenny- Startet 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2019 Heisann, Har en gammel traver av en maskin i sjarke - en god gammel Solé diesel fra 95. Begynner å bli en del ting som må utbedres med jevne mellomrom. Tenker å sette inn en ny maskin, og lurer derfor på om det er noen kloke hoder her inne som har anbefalinger? Har allerede sett på maskin fra Beta marine. Veldig greit å ha forhandler her lokalt i Stavangerområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 (redigert) Sliter vel med å finne noen kloke hoder her inne.. heheheheh.. Ser du har 2 forhandlere av Sole på dine trakter. Tror jeg først ville spurt de om vurdering av den du har og evt pris på overhaling og pris på en helt ny tilsvarende før jeg hadde skiftet til et annet merke/type. Blir alltid utgifter på div som må byttes/bygges om ved skifte til helt annen motor. Arbeid og penger man gjerne ikke tenkte over. Pengene raser veldig fort da. Redigert 16.Oktober.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 16.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 Gudrun skrev 1 time siden: Sliter vel med å finne noen kloke hoder her inne.. heheheheh.. Ser du har 2 forhandlere av Sole på dine trakter. Tror jeg først ville spurt de om vurdering av den du har og evt pris på overhaling og pris på en helt ny tilsvarende før jeg hadde skiftet til et annet merke/type. Blir alltid utgifter på div som må byttes/bygges om ved skifte til helt annen motor. Arbeid og penger man gjerne ikke tenkte over. Pengene raser veldig fort da. Blir fort penger av sånt! Har lagt ut en god del på motoren de siste årene, og vet ikke om jeg er lysten på å legge ut veldig mye mer. Har allerede fått et sånn noenlunde prisanslag på å utbedre/overhale motoren som allerede står i, men føler jeg får mer igjen for pengene ved å sette inn ny.. Sitér dette innlegget Link to post
Baklengs Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Har selv en Bukh 36 i min, og er veldig fornøyd. (36 hk). Samme motor kan du få med turbo, da gir den 48 hk. Hvis du går på univa.no, (importøren), finner du alle forhandlere i landet der. Det finnes en egen Bukh-tråd her på forumet om du vil lese mer om motoren. Legger med link til den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Bukh hadde en stiv pris for noen år siden, mener DV 48 kostet ca 130K i 2010.. Skal du sette bort arbeidet med å bytte til annet motor koster det fort 20-30K ekstra avh av hvor mye som må bygges om. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Husker ikke om Sole brukte mitsubishi eller Kubota som stammemotorer på den tida..? Uansett så burde det være mulig å finne en ny motor som er basert på noenlunde samme stamme, slik at man slipper å bygge om alt for mye...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.