Jump to content

Havari Yanmar 240HK

ajk

Recommended Posts

OK-nå har endelig kompisen min fått vite hva som var feil med motoren: Veiva var brukket i to!!!!

Har bare snakket med han over telefon, så jeg har ikke sett skaden.

Er dette en svakhet på disse motorene? Har vært innom en amerikansk side hvor noe slikt antydes samt at Toyota har/ har hatt samme problemet på Toyotautgaven.

Dette er en 2000 modell, så kanskje kjøpsloven gjelder her?

<{POST_SNAPBACK}>

Ouch!

Her er det bare å reklamere fortere enn skoa kan bære!! Man taper i alle fall ingenting på det. Og dete løper en ett-års tilleggsfrist etter Foreldelsesloven, innen hvilken rettslige skritt må reises, ellers tapes kravet. Fristen må nok regnes fra havaridagen, for å være på den sikre siden.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hva statistikken får med seg vet ikke jeg men hører nå om en og annen bil med registerhavari. Biler har bedre driftsforhold OG svært veldefinerte grenser for når kr 10.000 skiftet skal gjøres, typisk noe slik som 90.000 km/4 år.

Nå må det jo også sies at det ikke i praksis er det helt store problemet men de som har reim har et stykke vedlikehold som andre ikke har og dette utføres i tide.

Selv har jeg (dvs. kona :wink: ) nå min femte dieselbil med reim og en av disse har hatt registerfeil. Denne bilen er av SVÆRT kurant merke og hadde hatt foreskrevne servicer..... Selv kjører jeg diesel med tannhjul i registeret....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke uvanlig med registerreim som ryker, det er fordi gummien morkner og slitner. Svært sjelden er det at de hopper over en tann...

Svært sjelden er det at de hopper over en tann...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var akkurat det som hendte på min "svært kurante" bil. Hoppet over en tann og stoppet uten at der skjedde noe mer galt. Stod deretter i 6 uker på merkeverksted, det er ganske ille med en 2 år gammel bil som selges i søkk og kav i hele verden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

OK-nå har endelig kompisen min fått vite hva som var feil med motoren: Veiva var brukket i to!!!!

Har bare snakket med han over telefon, så jeg har ikke sett skaden.

Er dette en svakhet på disse motorene? Har vært innom en amerikansk side hvor noe slikt antydes samt at Toyota har/ har hatt samme problemet på Toyotautgaven.

<{POST_SNAPBACK}>

Er ikke dette en nokså vanlig årsak til havari på 5-8 år gamle 4 og 6 syl. Mercruisere? :rolleyes:

• 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...