olpi Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Er den forskriftsmessig vedlikholdt og det kan dokumenteres og det er kortere tid enn 5 år siden den ble kjøpt? Da har du en god sjanse til å få medhold i reklamasjon. Du får det nok ikke av forhandler/importør med det samme, men ta det da raskest mulig opp med forbrukerrådet. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 OK-nå har endelig kompisen min fått vite hva som var feil med motoren: Veiva var brukket i to!!!! Har bare snakket med han over telefon, så jeg har ikke sett skaden. Er dette en svakhet på disse motorene? Har vært innom en amerikansk side hvor noe slikt antydes samt at Toyota har/ har hatt samme problemet på Toyotautgaven. Dette er en 2000 modell, så kanskje kjøpsloven gjelder her? <{POST_SNAPBACK}> Ouch! Her er det bare å reklamere fortere enn skoa kan bære!! Man taper i alle fall ingenting på det. Og dete løper en ett-års tilleggsfrist etter Foreldelsesloven, innen hvilken rettslige skritt må reises, ellers tapes kravet. Fristen må nok regnes fra havaridagen, for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Er det "bare" veiva som har havarert eller er det noe annet som har skjedd som kan ha forårsaket veivbrudd ? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hva statistikken får med seg vet ikke jeg men hører nå om en og annen bil med registerhavari. Biler har bedre driftsforhold OG svært veldefinerte grenser for når kr 10.000 skiftet skal gjøres, typisk noe slik som 90.000 km/4 år. Nå må det jo også sies at det ikke i praksis er det helt store problemet men de som har reim har et stykke vedlikehold som andre ikke har og dette MÅ utføres i tide. Selv har jeg (dvs. kona ) nå min femte dieselbil med reim og en av disse har hatt registerfeil. Denne bilen er av SVÆRT kurant merke og hadde hatt foreskrevne servicer..... Selv kjører jeg diesel med tannhjul i registeret.... <{POST_SNAPBACK}> Det er ikke uvanlig med registerreim som ryker, det er fordi gummien morkner og slitner. Svært sjelden er det at de hopper over en tann... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Svært sjelden er det at de hopper over en tann... <{POST_SNAPBACK}> Det var akkurat det som hendte på min "svært kurante" bil. Hoppet over en tann og stoppet uten at der skjedde noe mer galt. Stod deretter i 6 uker på merkeverksted, det er ganske ille med en 2 år gammel bil som selges i søkk og kav i hele verden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
o.b.lix Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Fann en morsomhet på motormuseet i Sandviken: Kyndige karar undrar seg. -Må vi sende svenskene til Japan for å lære å lage motorar som ikkje lekk? Setter ting i perspektiv? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Kanskje de kan lære japanerene noe om hvordan en kan unngå veivakselbrudd og? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 OK-nå har endelig kompisen min fått vite hva som var feil med motoren: Veiva var brukket i to!!!! Har bare snakket med han over telefon, så jeg har ikke sett skaden. Er dette en svakhet på disse motorene? Har vært innom en amerikansk side hvor noe slikt antydes samt at Toyota har/ har hatt samme problemet på Toyotautgaven. <{POST_SNAPBACK}> Er ikke dette en nokså vanlig årsak til havari på 5-8 år gamle 4 og 6 syl. Mercruisere? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 (redigert) Hvordan endte denne historien? Reklamerte vedkommende og fikk han medhold? Redigert 28.November.2006 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
olpi Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 Får håpe og tro at det ordnet seg eller så hadde vel tråden vært holdt varm helt frem til idag.. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2007 Har det skjedd noe mere i positiv retning for eieren ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.