
hegra
Uvisst hvor mye testingen din omfatter, men her er en enkel fremgangsmåte. Koble alt til slik det opprinnelig var . Plastpluggen skal også være koblet sammen Finn en ledningestump på ca en halv meter. Den ene enden av den kobler du til minus. Det finner du på instrumenter eller instrumentbelysning. Bare vær 100 % sikker på at det er batteri minus der du kobler den til. Den andre enden avisolerer du litt og former i en spiss. Slå på tenning, men ikke start. Trykk inn testknapp. Oljetrykk , ladelys og templys skal lyse mens alarmen piper. Hvis testknapp ikke virker så stikk spissen inn på baksiden i plastpluggen hvor den sorte ledingen er festet . Du ser når spissen er i kontakt inne i pluggen. Se om det nå virker. Templyset skal lyse i ca 10 sek etter at tenning er slått på, og så slukke. Neste er og starte motoren. Mens motor er i gang stikker du spissen inn hvor den hvite/blå er festet i pluggen. Nå skal alarmen pipe mens oljetrykklys blinker. Stikk så spissen inn i pluggen hvor hvit/ brun er festet. Nå skal alarmen pipe mens templyset blinker. Tempgiveren gir nemlig kontakt til minus først når tempen blir for høy. Så gjelder det og ikke skape kortslutning med spissen mens du tester. Det gjør du om du kommer borti den brune mens motor lader eller noen av de andre + kablene. Fungerer alt med denne testen er det brudd mellom boksen og ledninger videre til motoren.