Jump to content

Hydraulisk styring, lekker fra lufting på uteposisjon

Ståle Risvik

Recommended Posts

Hei har fått feil  på styringen ombord i båten har 2 styreposisjoner når jeg bruker rattet inne i båten presses  oljen ut gjennom luftingen på rattet ute på dekk er det noen som har hadd det samme probleme

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Båt styring". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

Guest Balder..

Kan være luft i systemet.

Jeg hadde en "mareritt styring" som det tok meg 2 mnd å 100 nye grå hår før jeg fikk luften ut på, problemet var det du beskriver, det ble under kjøring presset olje ut av påfyllingsplugg via gjengene, selv om det var luftet 1001 gang etter alle kunstens regler.

Det var flere som prøvde å lufte denne styringen uten hell.

Løsningen ble til slutt att jeg gjenget opp påfyllingspluggen å satte inn en grisnippel der fjær å kule var tatt ut, satte så på en 15cm lang blank slange som ble tredd ned på smørenippel med ett stripps på, kjørte båten i 1uke med denne slangen stående rett opp, ilpt av den uken var all luft endelig kommet ut å jeg satte på en ny grisnippel som var tett, lekkasjen kom ikke tilbake.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...