Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Han Åsebøen vi snakker om, det var to Åsebøer nede i svingen, men han nederste gikk bort for noen år sida, har sag, men jeg veit ikke om han sager så mye nå. Det var noe med sagbladet, og slike blader koster mammon. Men han har materialer liggende, og om du er tålmodig og innlemmer ham i planene, kanskje han har noe som passer. Når det gjelder Ask, som @index nevner, så får Solberg Sag (Lonevåg, Osterøy) inn trær fra både parker, hager og anna beplantning. Det er derfra jeg stadig har igjen noen lerkebord jeg bruker til forskjellig. Det er uhyggelig vanskelig å få tak i godt virke til båt, så en må faktisk dit for å få ordentlig førsteklasses virke. De leverer til spesielle restaureringsprosjekter, mellom anna til Bryggen.

Ellers har de svært god furu i noen dimensjoner, f.eks. 4"x1" (10cm x 2,5cm) på "Norebo" i Åsane. Der har de forøvrig også litt materiale i edle tresorter (bare sånn for å ha nevnt det).

Jeg legger ved noen bilder fra Solberg Sagbruk. Jeg går og bærer på en uro etter at tilbud etter tilbud forsvinner, og sjøl om de sikkert klarer seg på Osterøy, anbefaler jeg alle å bruke slike ordentlige sager når de skal ha godt virke. Sist jeg var der brukte jeg 4 timer på på se, kjenne, lukte. Og hadde med meg touranen full av ymse plukk den times kjøreturen tilbake til Askøy. 

Materialer4.JPG.679342f44c9fbe1240fd7df33fef181d.JPG

Materialer3.JPG.cf0d3ee70972d7baa08033f5f2b91dbb.JPG

Materialer2.JPG.abbb2aaf1f6036754dd11dc4410151dc.JPG

MaterialerB.JPG.fb9ae0d0564fd7afe9430ad6d7ac9e4a.JPG

Vosso63

Vosso63

Han Åsebøen vi snakker om, det var to Åsebøer nede i svingen, men han nederste gikk bort for noen år sida, har sag, men jeg veit ikke om han sager så mye nå. Det var noe med sagbladet, og slike blader koster mammon. Men han har materialer liggende, og om du er tålmodig og innlemmer ham i planene, kanskje han har noe som passer. Når det gjelder Ask, som @index nevner, så får Solberg Sag (Lonevåg, Osterøy) inn trær fra både parker, hager og anna beplantning. Det er derfra jeg stadig har igjen noen lerkebord jeg bruker til forskjellig. Det er uhyggelig vanskelig å få tak i godt virke til båt, så en må faktisk dit for å få ordentlig førsteklasses virke. De leverer til spesielle restaureringsprosjekter, mellom anna til Bryggen. Ellers har de svært god furu i noen dimensjoner, f.eks. 4"x1" (10cm x 2,5cm) på "Norebo" i Åsane. Der har de forøvrig også litt materiale i edle tresorter (bare sånn for å ha nevnt det).

Jeg legger ved noen bilder fra Solberg Sagbruk. Jeg går og bærer på en uro etter at tilbud etter tilbud forsvinner, og sjøl om de sikkert klarer seg på Osterøy, anbefaler jeg alle å bruke slike ordentlige sager når de skal ha godt virke. Sist jeg var der brukte jeg 4 timer på på se, kjenne, lukte. Og hadde med meg touranen full av ymse plukk den times kjøreturen tilbake til Askøy. 

Vosso63

Vosso63

Han Åsebøen vi snakker om, det var to Åsebøer nede i svingen, men han nederste gikk bort for noen år sida, har sag, men jeg veit ikke om han sager så mye nå. Det var noe med sagbladet, og slike blader koster mammon. Men han har materialer liggende, og om du er tålmodig og innlemmer ham i planene, kanskje han har noe som passer. Når det gjelder Ask, som @index nevner, så får Solberg Sag (Lonevåg, Osterøy) inn trær fra både parker, hager og anna beplantning. Det er derfra jeg stadig har igjen noen lerkebord jeg bruker til forskjellig. Det er uhyggelig vanskelig å få tak i godt virke til båt, så en må faktisk dit for å få ordentlig førsteklasses virke. De leverer til spesielle restaureringprosjekter, mellom anna til Bryggen. Ellers har de svært god furu i noen dimensjoner, f.eks. 4"x1" (10cm x 2,5cm) på "Norebo" i Åsane. Der har de forøvrig også litt materiale i edle tresorter (bare sånn for å ha nevnt det).

Vosso63

Vosso63

Han Åsebøen vi snakker om, det var to Åsebøer nede i svingen, men han nederste gikk bort for noen år sida, har sag, men jeg veit ikke om han sager så mye nå. Det var noe med sagbladet, og slike blader koster mammon. Men han har materialer liggende, og om du er tålmodig og innlemmer ham i planene, kanskje han har noe som passer. Når det gjelder Ask, som @index nevner, så får Solberg Sag (Lonevåg, Osterøy) inn trær fra både parker, hager og anna beplantning. Det er derfra jeg stadig har igjen noen lerkebord jeg bruker til forskjellig. Det er uhyggelig vanskelig å få tak i godt virke til båt, så en må faktisk dit for å få ordentlig førsteklasses virke. De leverer til spesielle restaureringprosjekter, mellom anna til Bryggen. Ellers har de svært god furu i noen dimensjoner, f.eks. 4"x1" (10cm x 2,5cm) på "Norebo" i Åsane. Der har de forøvrig også litt materiale i edle tresorter (bare sånn for å ha nevnt det).

Jeg legger ved noen bilder fra Solberg Sagbruk. Jeg går og bærer på en uro etter at tilbud etter tilbud forsvinner, og sjøl om de sikkert klarer seg på Osterøy, anbefaler jeg alle å bruke slike ordentlige sager når de skal ha godt virke. Sist jeg var der brukte jeg 4 timer på på se, kjenne, lukte. Og hadde med meg touranen full av ymse plukk. 

Vosso63

Vosso63

• Create New...