pipe
Jeg har i alle år sverget til Tyske Wherle reler.
Kjøper de på min lokale bildelepusher som har disse bak på lager mens "Kina" relene henger i blister pakker i butikken.
Forbrukene vil ha billigst mulig varer mens de profesjonelle er mer opptatt av kvalitet da ett rele som feiler antagelig koster dem tilsvarende en bunke med nye reler å rydde opp i.
Uansett kan jeg fint betale sånn ish 100 kr for en tysk produsert merkevare kontra under femti lappen for noe ukjente østen greier.
Har kanskje ikke belegg for å bruke det negativt ladet ordet østen greier men tenker rele produksjonen er litt som med hologen lyspærer.
Alle hologen lyspærer tester jeg har sett får østen produserte pærer som hatten passer fordi de ikke produserer pærer med høy nok presisjon slik at lysbilde blir feil.
Den siste pæretesten jeg leste så fikk lyspærene til BT den treffende kommentaren at de var så dårlige at de ikke skulle vært lov å selge.
En annen av bildelekjedene førte også billige østen produserte pærer som alternativ til Osram pærene de også solgte.
De hadde skamvett nok til å trekke disse pærene i fra markedet da de var nesten like dårlige som BT sine.
Litt på siden dette lyspære oppgulpet mitt men kom til å tenke på det da det var snakk om lysrele tidligere i tråden.
Hvis ikke oppgulpet mitt var relevant så er det gamle gode utsagnet at man får det man betaler for også relevant til kjøp av rele ville jeg tro.