Jump to content

Hvilken slange til utvendig dekksspyling ?

Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

:smiley:Har montert sjøvannspumpe for spyling av dekket ifbm fiske, men er veeeeldig misfornøyd med mitt valg av slange, hva anbefaler dere ?

Hadde vært fint med en myk slange uten "minne", dvs att den ikke på død å liv vil kjempe seg tilbake til kveilen den var kjøpt i.

Dimensjon omtrent som den vanlige hageslangen hadde vært fint da det er praktisk å kunne benytte std hage koblinger for forskjellige spyleredskap.

Gode råd mottas med takk.

Redigert av Balder.. (see edit history)

For å unngå knekk på slangen så er jo disse spiralslangene fine, men de hekter seg borti alt mulig på dekket. Noen mener at spiralen skaper for stor motstand for disse elektriske pumpene under spyling og at internsikringen eller trykkbryteren gjør at man bare kan spyle i korte intervaller. Husk frostsikring i en eller annen form dersom den skal brukes på vinteren. Lettere å tømme en spiralslange for vann etter bruk. Plastkoblinger og spylemunnstykker sprekker i frost og vil lekke. Ser noen bare bruker kuleventil med slangenipler.

Er selv på jakt etter myk 1" spyleslange til helårsbruk. Kanskje ender jeg opp med kjølevannsslange.

Slangeportalen

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Guest Balder..

Kanske det rett å slett er så enkelt ja, har aldri hatt hageslanger i annet enn  hardt plastmatriale, men er vel å få i myk gummi også, da blir det en runde å se om jeg finner noe egnet i morgen :)

Den jeg har nå er den blåe vannslangen fra Biltema, det ender med bannskap å slåsskamp med slangen hver gang den brukes :sweat:

Redigert av Balder.. (see edit history)
Trulte37 skrev for 11 timer siden:

For å unngå knekk på slangen så er jo disse spiralslangene fine, men de hekter seg borti alt mulig på dekket. Noen mener at spiralen skaper for stor motstand for disse elektriske pumpene under spyling og at internsikringen eller trykkbryteren gjør at man bare kan spyle i korte intervaller. Husk frostsikring i en eller annen form dersom den skal brukes på vinteren. Lettere å tømme en spiralslange for vann etter bruk. Plastkoblinger og spylemunnstykker sprekker i frost og vil lekke. Ser noen bare bruker kuleventil med slangenipler.

Er selv på jakt etter myk 1" spyleslange til helårsbruk. Kanskje ender jeg opp med kjølevannsslange.

Slangeportalen

Kjølevannsslange er ikke dumt. Myk og fin. Men tess har spyleslange, type gul 1" som er bra. 

TS vet ikke hvor lang slange du trenger men biltema hadde en gang 13mm (1/2") kjøleslange i 3 meters lengder. De er nok for tykkvegget til å bruke gardenakoblinger men, myk er de.

Og ja, den blåe slangen fra biltema er nesten på kanten til å kunne kalles slange! Er mer et rør!!! Fungerer i 30 grader, men så fort vannet har passert stivner den igjen :p 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...