Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Ja, det så ikke bra ut. 

Er jo enten via stempel/fjærer det lekker, eller via ventiler. 

Jeg ville lagt motoren på siden, tatt i ca to teskjeer olje inn via plugghullet. Dette vil tette, smøre stempel ringer, tatt ny kompresjonstest. Hvis økning i kompresjon, så har du problem med stempel-ringer som sitter, eller skade på sylinder/stempel. Hvis stempel-ringer sitter, så kan en jo prøve med rustløser og annet, å håpe på det beste...

Hvis ingen økning i trykk, så er det problemer med ventiler. Jeg har liten tro på at registeret har hoppet over. Den stemmer jo på merkene? 

Uansett tar du av toppdekket så er det lett å sjekke om det er korrekt. Eksos-venril skal lukke, samtidig som innsug- ventil skal åpne på øvre dødpunkt, på slutt av utblåsningstakten. Sjekk med merke på veiv, samt et lite skrujern inn i pluggåpning, så kjenner du hvor Øvre dødpunkt er. 

Kan være noen ventiler sitter litt. Sjekk bevegelse. Sjekk samtidig klaring på ventiler. 

Lykke til. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Ja, det så ikke bra ut. 

Jeg ville lagt motoren på siden, tatt i ca to teskjeer olje inn via plugghullet. Dette vil tette, smøre stempel ringer, tatt ny kompresjonstest. Hvis økning i kompresjon, så har du problem med stempel-ringer som sitter, eller skade på sylinder/stempel. Hvis stempel-ringer sitter, så kan en jo prøve med rustløser og annet, å håpe på det beste...

Hvis ingen økning i trykk, så er det problemer med ventiler. Jeg har liten tro på at registeret har hoppet over. Den stemmer jo på merkene? 

Uansett tar du av roppdeksel så er det lett å sjekke om det er korrekt. Eksos-venril skal lukke, samtidig som innsug- ventil skal åpne på øvre dødpunkt, på slutt av utblåsningstakten. Sjekk med merke på veiv, samt et lite skrujern inn i pluggåpning, så kjenner du hvor Øvre dødpunkt er. 

Kan være noen ventiler sitter litt. Sjekk bevegelse. Sjekk samtidig klaring på ventiler. 

Lykke til. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Ja, det så ikke bra ut. 

Uansett tar du av roppdeksel så er det lett å sjekke om det er korrekt. Innsug-venril skal lukke, samtidig som eksos ventil skal åpne på øvre dødpunkt. Sjekk med merke på veiv, samt et lite skrujern inn i pluggåpning, så kjenner du hvor Øvre dødpunkt er. 

Lykke til. 

• Create New...