Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har blitt fortalt at det var noen havarier pga olje i innsugslufta - motoren selvtenner da og øker turtallet ukontrollerbart til den "smeller".  Det ble montert tilbakeslagsventiler på slangen opp til veivhusfiltrene pga dette. Dette ble ettermontert på mine D6 435 i 2009 om jeg husker rett. Dette skjedde visstnok ved høyt oljenivå og skarp vinkel på motoren. På D6en i Nibmusen var dette også montert. Om dette var montert på D4ene i Windy 37en husker sikkert @Bonus bedre enn meg :smiley:. Første båten jeg hadde med D6 var ny i 2004. eneste problemet vi hadde med den motoren var litt lav ladespenning på tomgang - så da ble dynamo byttet. 

 

 

 

 

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har blitt fortalt at det var noen havarier pga olje i innsugslufta - motoren selvtenner da og øker turtallet ukontrollerbart til den "smeller".  Det ble montert tilbakeslagsventiler på slangen opp til veivhusfiltrene pga dette. Dette ble ettermontert på mine D6 435 i 2009 om jeg husker rett. Dette skjedde visstnok ved høyt oljenivå og skarp vinkel på motoren. På D6en i Nibmusen var dette også montert. Om dette var montert på D4ene i Windy 37en husker sikkert @Bonus bedre enn meg :smiley:. Første båten jeg hadde med D6 var ny i 2004. eneste problemet vi hadde med den motoren var litt lav ladespenning på tomgang - så da ble dynamo byttet

 

 

 

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har blitt fortalt at det var noen havarier pga olje i innsugslufta - motoren selvtenner da og øker turtallet ukontrollerbart til den "smeller".  Det ble montert tilbakeslagsventiler på slangen opp til veivhusfiltrene pga dette. Dette ble ettermontert på mine D6 435 i 2009 om jeg husker rett. Dette skjedde visstnok ved høyt oljenivå og skarp vinkel på motoren. På D6en i Nibmusen var dette også montert. Om dette var montert på D4ene i Windy 37en husker sikkert @Bonus bedre enn meg :smiley:. Første båten jeg hadde med D6 var ny i 2004.

 

 

 

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har blitt fortalt at det var noen havarier pga olje i innsugslufta - motoren selvtenner da og øker turtallet ukontrollerbart til den "smeller".  Det ble montert tilbakeslagsventiler på slangen opp til veivhusfiltrene pga dette. Dette ble ettermontert på mine D6 435 i 2009 om jeg husker rett. Dette skjedde visstnok ved høyt oljenivå og skarp vinkel på motoren. På D6en i Nibmusen var dette også montert. Om dette var montert på D4ene i Windy 37en husker sikkert @Bonus bedre enn meg :smiley:

 

 

 

 



×
×
  • Create New...