Lazyjack Startet 24.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2019 Motor VP D2-40. Oljefilter er som vanlig skrudd rett i blokka. Jeg stikker alltid hull i filteret så det får renne av seg før jeg skrur det ut men likevel er det en del olje igjen som renner ned langs motoren og ned i bunnen. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 En klut under filteret når du skrur det ut? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Jeg gjør det samme som LarsH. Blir ikke søl, har også D2 40 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 leopard skrev 12 minutter siden: Jeg gjør det samme som LarsH. Blir ikke søl, har også D2 40 Synes det har kommet så mye tidligere men det er mulig det lar seg fange med en klut. Det enkleste er ofte det beste. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Det blir mye mindre søl om du ikke stikker hull først. Bare prøv! Legg en fille under, skru av fort og snu det rett vei. Det rekker knapt å lekke ut noe før filteret er ute. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
leopard Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Lazyjack skrev 30 minutter siden: Synes det har kommet så mye tidligere men det er mulig det lar seg fange med en klut. Det enkleste er ofte det beste. Ja det går fint, bruker en stor klut eller mye papir som jeg kiler mellom peilepinnen+ utsugningsrøret og blokka, skrur filteret forsiktig ut og retter det opp. Blir ingen klin :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Vil og hjelpe på at oljen er kald. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Drener olja først, så er det lite igjen i filteret. Støtter også forslag med ei god fille. I tillegg så kan det være smart med en plastpose rundt filter, som også kan samle oljesøl samt at filteret kan gå rett i det. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Jeg bruker også plastposemetoden, og uten å tømme filteret. Blir ikke mye søl slik. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 "Up ang go" bleier suger det meste... Bruker det alltid når jeg skifter oljefilter på mine 2 yanmar ... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Jepp, fille og rett i plastpose fungerte fint ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.