Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Nå må jeg nok gå litt i meg selv. Her kommer jeg med et spørsmål om hvilken slangetype jeg skal velge, og så har jeg nesten allerede valgt. Sorry! Jeg er jo egentlig helt enig med Hulda angående plast og har motforestillinger om det produktet. Denne slangen kommer til å ligge i klem på veien til pumpen og kanskje også gnage, og da er nok en god slange av gummi bedre.

I 1995 da jeg fikk vann inn i motoren, monterte jeg en U-bøy med lufting på toppen mellom varmeveksleren og eksosbendet for å sikre meg mot en slik ny hendelse. Da brukte jeg en armert gummislange som er like god nå 24 år senere. Den har tydeligvis klart sjøvann helt utmerket. Det var en slange som lett lar seg bøye med en hånd uten å bli flatklemt i det hele tatt. En slik slange kunne jeg tenkt meg denne gangen også, men jeg har bare en liten bit liggende igjen. Kanskje jeg skulle å få tak i noe lignende? Men jeg aner ikke hvor jeg kjøpte den slangen, noen med et tips?

inntakslange_sjoevann.jpg.8d4a58273e46d599265c7a96c91510fb.jpg

Lars H.

Lars H.

Nå må jeg nok gå litt i meg selv. Her kommer jeg med et spørsmål om hvilken slangetype jeg skal velge, og så har jeg nesten allerede valgt. Sorry! Jeg er jo egentlig helt enig med Hulda angående plast og har motforestillinger om det produktet. Denne slangen kommer til å ligge i klem på veien til pumpen, og da er nok en god slange av gummi bedre.

I 1995 da jeg fikk vann inn i motoren, monterte jeg en U-bøy med lufting på toppen mellom varmeveksleren og eksosbendet for å sikre meg mot en slik ny hendelse. Da brukte jeg en armert gummislange som er like god nå 24 år senere. Den har tydeligvis klart sjøvann helt utmerket. Det var en slange som lett lar seg bøye med en hånd uten å bli flatklemt i det hele tatt. En slik slange kunne jeg tenkt meg denne gangen også, men jeg har bare en liten bit liggende igjen. Kanskje jeg skulle å få tak i noe lignende? Men jeg aner ikke hvor jeg kjøpte den slangen, noen med et tips?

inntakslange_sjoevann.jpg.8d4a58273e46d599265c7a96c91510fb.jpg

• Create New...