omikk Startet 24.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2019 Hei, hva kan vare feil på Mercury 40 EFI 2007, cca 460 mototimer, motoren var godt stelt . Ser pen ut, aldri uten vann, uten skader osv... Motoren starter men går ikke jevnlig,det er ikke mulig å kjøre over cca 4100rpm. Den går 5800 på fullgass... Man hører på motoren at lyd er ikke OK. Motoren bråker mer en vanlig da... På tomgang er det mye vibrasjoner og av og til slutter den å virke totalt... Alt dette skjedde plutselig over natt, dvs en dag var jeg ute på tur uten problemer men dagen etter var problem der... ... Propell er OK, aksel der nede ser OK ut... Byttet alle tre gnisteplugger.. Sjekket grøvfilter (ingen dritt..alt OK) Bensintank og bensin er nytt, slange nytt, koblinger OK... Konsoll,kabler ..alt nytt...alt OK...(tror jeg vel det) .... Hva kan være neste steg å sjekke før jeg ringer en som kan (og en som koster også...) Kjøpte denne motoren hos forhandler i Tyskland. Et års garanti betyr vel lite for Tyskeren...derfor kan dette ikke anbefales:) Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 På en motor med elektronisk styring kan man sjelden utelukke denne som feilkilde, spesielt om problemet oppstår brått, men her synes jeg det minner om noe mekanisk. Kanskje en løs sensor for veivakselvinkel e.l. Sitér dette innlegget Link to post
omikk Svart 26.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 ....takk for svar... Noen som disponerer diagnstoiken mellom Molde og Kristiansund kanskje?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.