OsmBaard Startet 24.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2019 Har kommet over en Nordan 660 2004 mod. med denne diesel motoren og ønsker å få litt info om den, og gjerne erfaringer også hvis mulig. Dette blir i tilfelle min første båt forresten. Har sett litt på nett og fått litt blandet info, stort sett fra USA, Australia og Brasil, men ikke noe særlig herfra. Så hvis noen her har efraring med eller kan gi noen råd angående denne så ville jeg sette stor pris på det. Selge opplyser at denne ble overhalt pga svakhet med disse 1,7L motorene. Den ble bygget opp igjen med forstekede deler så den skulle være bra nå sier han. Venter spent på litt hjelp her :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 (redigert) Står en hel del om den på forumet. Bruk søkefunksjonen utfordringene er turbo / waste gate, brente sylindre og tett kjølesystem om jeg husker rett Redigert 25.Oktober.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 25.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 dette hadde nok ikke vært en motor jeg jeg hadde villet hatt i en første gangs båt, det har vært alt for mye tull/havarier med dem 1.7 Isuzu motorene, dette er samme motor som vart brukt i en del Opel biler også, noen gikk langt og andre gikk ikke mange milene. Av feil så kan det nevnes, topp pakning/topplokk, brente hull i stempler, dyser som drypper/renner, Wastegate som henger seg opp, varmgang pga underdimensjonert kjølesystem, turboer som blir ødelagt, råder stempler ut av blokka, dette har en kombinasjon med wastegate som henger, så turbo pøser på med maks trykk, brent hull i stempler, dette kommer av dyser som drypper/renner. Men det må jo også nevnes at det har jo vært dem som har vært heldige også, dette har så klart med service og bruk av motorene også. Sitér dette innlegget Link to post
OsmBaard Svart 25.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Takk for ale svar. Dette er nok ikke noe for en nybegynner. Så også i etterkant at det var litt her i forumet ang disse. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Jeg har hatt en sånn motor - kjøpt ny i en Nidelv 690. Tilbake i 2004. Hadde den i 3 sesonger. Ble kontaktet av senere eier - og da hadde motoren havarert og blitt bygd opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 26.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Skal du ha glede av båtlivet bør du ha en motor du kan stole på. Har selv hatt denne motoren som havarerte etter 5 år. Det var siste oppgraderte modell. Den krever mye pleie og omsorg. Som andre her skriver, søk på forumet 1.7 dti, mercruiser 120, mercruiser 1.7l, og finn degen båt med annen motor er min anbefaling. Sitér dette innlegget Link to post
OsmBaard Svart 27.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Forresten, er det noe forskjell på Mercury Mercruiser 1.7 DTI og Cummins Mercruiser 1.7 DTI? "Same shit new wrapping" eller? Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 samme motor, men bare med nytt navn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.