Jump to content

Ønsker info om Mercury Mercruiser D1,7L DTI Alpha Diesel 120HK

OsmBaard

Recommended Posts

Har kommet over en Nordan 660 2004 mod. med denne diesel motoren og ønsker å få litt info om den, og gjerne erfaringer også hvis mulig. Dette blir i tilfelle min første båt forresten.
Har sett litt på nett og fått litt blandet info, stort sett fra USA, Australia og Brasil, men ikke noe særlig herfra. Så hvis noen her har efraring med eller kan gi noen råd angående denne så ville jeg sette stor pris på det.
Selge opplyser at denne ble overhalt pga svakhet med disse 1,7L motorene. Den ble bygget opp igjen med forstekede deler så den skulle være bra nå sier han.
Venter spent på litt hjelp her :)

dette hadde nok ikke vært en motor jeg jeg hadde villet hatt i en første gangs båt, det har vært alt for mye tull/havarier med dem 1.7 Isuzu motorene, dette er samme motor som vart brukt i en del Opel biler også, noen gikk langt og andre gikk ikke mange milene. Av feil så kan det nevnes, topp pakning/topplokk, brente hull i stempler, dyser som drypper/renner, Wastegate som henger seg opp, varmgang pga underdimensjonert kjølesystem, turboer som blir ødelagt, råder stempler ut av blokka, dette har en kombinasjon med wastegate som henger, så turbo pøser på med maks trykk, brent hull i stempler, dette kommer av dyser som drypper/renner. Men det må jo også nevnes at det har jo vært dem som har vært heldige også, dette har så klart med service og bruk av motorene også.

Skal du ha glede av båtlivet bør du ha en motor du kan stole på. Har selv hatt denne motoren som havarerte etter 5 år. Det var siste oppgraderte modell. Den krever mye pleie og omsorg. Som andre her skriver, søk på forumet 1.7 dti, mercruiser 120, mercruiser 1.7l, og finn degen båt med annen motor er min anbefaling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...