langbein Startet 15.September.2005 Link til dette innlegget Startet 15.September.2005 Hei, er det noen som har erfaring med å reparere Bombard gummi båt som har begynt å flasse. Det ytterste duken blir sprø og flasser av i flak. Jeg har lest noe om å male på gummibåt, men er litt skeptisk. Er det noen som har erfaring med å male gummibåter. Holder det overtid ved ned og oppakning av båten. Er det noen som har noen tips så ønsker jeg å høre fra dere. Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
pete Svart 15.September.2005 Link til dette innlegget Svart 15.September.2005 Hvor gammel er båten? Etter endel år vil alle gummiduker bli nedbrutt av sollys og oson. Da er det bare førstehjelp og ikke noe varig helbredende som kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
langbein Svart 18.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2005 Båten er ca. 10 år. Jeg kan lime på flere lapper, men lurer litt på om maling holder. Lapper jeg båten, så er den garantert lett å finne igjen, og det er ett poeng ved evt. tyveri. Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
pete Svart 18.September.2005 Link til dette innlegget Svart 18.September.2005 Jeg tror ikke du oppnår mye ved å male, sett på lapper, og forleng levetiden på den måten. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 18.September.2005 Link til dette innlegget Svart 18.September.2005 Jeg har ikke forsøkt å spraylakke gummibåt, aner ikke om det kan holde, men tenkte allikevel jeg skulle forsøke dette i løpet av vinteren på vår. Sist vår spraylakket jeg kapteinstolen i båten, som er av lær. Jeg har sjelden vært så usikker som da. Tenkte for meg at dette skulle sprekke, flasse, smitte av etc., men neida. Der er foreløpig ikke antydning til dette, og er sålangt fornøyd. Nå skal det selvsagt legges til at stolen er under tak, gummibåter får med andre ord langt mer juling enn denne stolen.... Jeg har liggende noe gummiduk, kanskje jeg skulle spraylakke denne, legge denne i vannet i vinter og se an reaksjonene? Om jeg gjør det, skal jeg gi tilbakemelding..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.