Jump to content

Spyling av båt under etter landsetting?

MegaTrondy

Recommended Posts

Jeg skal ha båten min på land i morgen for vinteren. Det pleier å være en del grønske på skroget etter å ha lagt ute side før påske. Spørsmålet er om jeg må spyle båten med en gang for å få dette bort, eller om jeg kan vente hvis jeg bruker et godt vaskemiddel? Jeg spørs fordi jeg har fått influensa og kunne godt tenke meg å slippe dersom det ikke blir en stor jobb å ta senere. Jeg utsatte det en gang tidligere men da fikk jeg ikke bort grønsken, men så brukte jeg bare båt sjampo, svamp og høytrykkspyler.

Du har jo egentlig gitt fasiten selv, god varm genser og skjerf rundt halsen og sett igang og spyl. Vel hjemme, en tur i badekaret med en god dram på badekarkanten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...