tom Cognac
hei Windy37GM.
Takker for ditt tips om ikke å slipe før til våren, jeg "frykter" også det samme som du sier - det var derfor jeg lurte på om jeg kunne polere etterpå for å beskytte det nyslipte (måtte selvfølgelig få bort polish til våren på en grundig måte), men nå har jeg fått så mange tips om å vente til våren med å slipe og lakke - så det er nok det jeg gjør. Kriblinga i fingrene mine (som jeg opplever nå ) får jeg bare leve med
.
Båten min er en gammel Flipper 640 HT fra 1986, hun har mange sår etc i lakken, mest ille i baugen (ikke unaturlig) som har vært forsøkt lappet på med varierende kvalitet. Jeg har en fiks idé om at jeg kan gjøre henne vakker som en ungpike igjen med litt TLC. Jeg har rubbet hele skroget (vet ikke hvor mange timer det tok, men det var mange) og hun ble betraktelig mye penere. Men ikke pen nok. Den røde (burgunder-aktig) stripen under fenderlist har forrige eier forsøkt å "omlakkere", men med feil rødfarge. Jeg har etter intens "detektivarbeide" funnet fargekoden på denne fargen (RAL3004) og starter derfor med å omlakkere denne (sjekk vedlagte bilder) Jeg tar hele stripen siden jeg vet at selv om fargekoden er riktig vil det høyest sannsynlig være fargeforskjell (riktignok kanskje bare nyanser) pga. elde. Likeså har jeg også funnet fargekoden på det hvite skroget (RAL9010) siden jeg høyst sannsynlig ikke finner en sparkel (gelcoat) med riktig farge. Jeg vet det er mye jobb, men jeg er pensjonist og har mye fri (ikke barn, barnebarn etc ), jeg kjøpte båten i august i år (har hatt mange båter før, men det er mange år siden og helt andre historier), jeg vil shine henne opp skikkelig og har derfor ikke hastverk med å få henne på vannet sesongen 2020.