Kjettingkasse Svart 2.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 (redigert) Hei. Da har jeg tatt ut oljekjøleren. Olja inni var kun rød fin ATF olje nå etter sist oljeskift og prøvetur. Er denne hjemmelagde trykktesten tilstrekkelig for å utelukke lekkasje? Er altså en sykkelslange som er festet der slangene med olje til giret normalt står. Har pumpet denne godt opp og tenkte å la den stå til i morgen i hvert fall. Er den fortsatt full av luft vil jo kjøleren være tett så langt jeg kan forstå. Enig? Redigert 2.November.2019 av Kjettingkasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.November.2019 Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Hvis du skrur ut Zinkpluggen og senker alt ned i en en bøtte med varmt vann og få Zinkhullet opp så burde det komme luftbobler hvis den lekker, mulig bytte ut det varmevannet en gang. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kjettingkasse Svart 2.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Roger jo skrev 16 minutter siden: Hvis du skrur ut Zinkpluggen og senker alt ned i en en bøtte med varmt vann og få Zinkhullet opp så burde det komme luftbobler hvis den lekker, mulig bytte ut det varmevannet en gang. God idé! Tester den i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.November.2019 Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 (redigert) Men Men,,,,,,,,, Er ikke oljekjølerenn på sugesiden til sjøvannspumpa hos deg også. Olje trykket er jo 3-5 bar og det burde lekke olje til sjøvannet. Tipper du vil finne ut at oljekjølerenn er tett. Redigert 2.November.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kjettingkasse Svart 15.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2019 (redigert) En liten avsluttende oppdatering på denne saken. Sendte oljekjøler til trykktest his Radiatorservice i Oslo. Det kostet bare 300,- kroner og viste at oljekjøleren fungerte som den skulle. Skiftet girolje 3-4 ganger med litt kjøring innimellom og alt virker nå som det skal. Ingen misfarging av olje og giret oppfører seg helt eksemplarisk. Mistenker at det var brukt feil type olje på giret fra forrige selger. Alt i alt så endte det riktig så bra. Kostnad på ca 1000,- inkl trykktest og ny olje. En del jobb, men jommen lærte jeg meg noe nytt denne gangen også Redigert 15.November.2019 av Kjettingkasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.November.2019 Link til dette innlegget Svart 15.November.2019 Supert! Flott med tilbakemelding også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.