Jump to content

Noen tips til selskap for frakt av båt Møre til Bergen?

Goodspeed

Recommended Posts

Noen som har erfaring med/tips til fraktselskap for å frakte båt fra Møreområdet Molde) til Bergen/Nordhordland? Ser det er mye tråder rundt det, men mye av det er eldre tråder. Det er snakk om en 33-35 fot, flybridgebåt.

Om noen har erfaring med det i samme området, hvilken prislei snakker vi om?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Ja, normalt ville det vært mest praktisk, men det er kapasitetsutfordringer med lite ledig tid som gjør det litt vanskelig å ta det selv nå på denne siden av nyttår. Spesielt på denne tiden av året så er også værvinduene litt færre. Så derfor jeg ser til alternativ frakt. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Takk for innspill. Skal sjekke ut Ulvan rederi. Har også tenkt på tanken med de som påtar seg slike oppdrag her på forumet som et alternativ. For min egen del så er det kun 1 lørdag før jul som ikke er booket:crazy:, og derfor veldig lite fleksibelt mtp å avvente eventuelle værvindu. Så derfor jeg bare sjekker litt opp i hvilke alternativ som er. Det aller beste og kjekkeste ville selvsagt vært å frakte for egen kjøl. Men aller først får vi nå se om det blir kjøp :thumbsup:

Goodspeed

Bortsett fra strekningen Sandsøya - Silda (rundt Stadt), er det bare litt nord/sør for Florø man er i åpent farvann. Resten er plankekjøring innaskjærs. Det er sikkert noen på forumet som kan ta denne turen for en billig penge.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)

Samme tanke som Bjørn ikke meldt meg på da det koster tross alt
ca 9 lapper bare å fly opp til Molde og hjem til  Kr.sand igjen
Så noen lokale kan spare en del utgifter der
Ellers lite vær den første uken for båtkjøring på strekken rundt stadt men plutselig kommer hullet
Ellers er jeg tilgjengelig .......

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Veldig bra med alle som er villig til å hjelpe. Takk for det, veldig bra med oppslutning fra baatplassen! Det er helt klart at dersom det blir kjøp, så skal den fraktes på egen kjøl. Selv har jeg kjørt strekket Måløy og sørover noen ganger, så har litt kjennskap til akkurat den delen av ruten. Tiden er som sagt det som er største knapphetsfaktoren akkurat der. 

Men nå blir det uansett først å se om det blir en avtale, så får vi komme tilbake til transport i neste runde. Bra å da vite at transport ikke er et problem :)

til Marius, mai 2020 blir nok i så måte litt for lenge å vente på å få båten hjem, hehe :)

Goodspeed

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...