tom Cognac
Kallethekid
Du skriver: "Litt utenfor ditt spørsmål, men høstkonservering av en slik motor er en veldig enkel prosedyre du klarer selv på under en time. Er litt i tvil om de etablerte firmaene kjører ut for å gjøre en så liten jobb. Ser for meg at det blir dyrt, hvis de skal ta seg bryet å kjøre ut med stor bil for en slik jobb."
Ja jeg vet at vanlig høstkonservering av motoren er en forholdsvis enkel sak. Grunnen til at jeg ønsker en båtmekaniker nå er fordi jeg kjøpte båt med motor i august i år. Båten har, i følge forrige eier, ligget på land siden 2017. Jeg hadde med svoger som kan litt mer motor enn det jeg kan. Vi startet motoren hos forrige eier, den startet forholdsvis fort, gikk først på bare 2 sylindre, - deretter på alle 3. Jeg har overhode ingen motorpeiling og kan derfor ikke "fram og bak" på en motor. Jeg ønsker at en mekaniker går skikkelig over motoren, ser hva som er ok og hva som bør utbedres / byttes. Gir meg noe i nærheten av en tilstandsrapport. Det blir ganske flaut å få motorstopp på fjorden til neste år bare fordi jeg ikke har brydd meg - mener nå jeg. Men ellers takk for det gode innspillet. Jeg er langt på vei enig med deg, og til neste høst gjør jeg det nok sjekken / høstkonserveringen selv - hvis jeg da ikke har solgt båten i mellomtiden