Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

 

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den først starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så varmeren får fordampet all dieselen som er i den, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen.

 

Det er litt tungvint å gjøre dette hver gang jeg skal starte.

Ideelt sett burde det gå an å forsinke pumpingen av diesel 10-15 sekunder, så det ikke kommer diesel helt i starten av oppstartsfasen.

 

Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

 

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den først starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så varmeren får fordampet all dieselen som er i den, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen.

 

Det er litt tungvint å gjøre dette hver gang jeg skal starte.

 

Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

 

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den først starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så varmeren får fordampet all dieselen som er i den, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen.

 

Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den først starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så varmeren får fordampet all dieselen som er i den, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen. Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den først starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så den får fordampet all dieselen som er i varmeren, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen. Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den flørst starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så den får fordampet all dieselen som er i varmeren, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen slangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen. Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg har en Eber D4, som var ny i fjor. Den erstattet en D4S som hadde samme symptom.

Problemet er: Den er til tider veldig vanskelig å få start på. Det blir mye hvit røyk (fordampet diesel) under oppstart, og den nekter å tenne flammen. Dette skjer gang på gang, og det er nesten bare flaks om den endelig få fyr. Når den flørst starter, går den problemfritt til den blir stoppet.

 

Jeg har greid å feilsøke problemet til at den sannsynligvis får for mye diesel under oppstart, så den "drukner" i diesel og får ikke tenning. Om jeg kobler fra inntaket til dieselpumpen så den får fordampet all dieselen i varmeren, tenner den umiddelbart når jeg kobler til igjen dieselslangen og dieselen når frem til varmeren i oppstartsfasen. Dieselpumpen er, så vidt jeg kan se, korrekt montert, i 45 graders vinkel på skrå under varmeren. Den tikker og går som den skal. Filteret er kontrollert og rengjort, og glødegitteret i varmeren er også skiftet.

 

Har noen opplevd liknende problem, og eventuelt har et tips til løsning?



×
×
  • Create New...