Astor Startet 15.September.2005 Link til dette innlegget Startet 15.September.2005 Det er meldt godt vær her i Oslofjorden til helgen. Astor tøffer mot gjestehavna i Horten. Henning har rabattert havneavgift på kroner 50.- inkl. strøm. Vi er tre båter i følge nedover fra San`Pole`. Astor ankommer fredag mens de to andre følger etter lørdags formiddag. Rykter sier at det kommer fler båter fra Sætre nedover også. Mørepapegøya skal en rask tur innom handlesenteret som ligger kloss opp i gjestehavna. Da blir det god tid for skippern til å ta en prat med båtfolket langs brygga. Det positive er at det fortsatt kan bli to helger til før Astor går i stroppene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 15.September.2005 Link til dette innlegget Svart 15.September.2005 Kona jobber i helgen, men vi lurer oss en tur utpå fra lørdag ettermiddag til søndag formiddag. Blir antagelig Oscarsborg denne gang. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Etter at sjefen så hvordan det blei etter at jeg pussa opp stuen til gammle mor , ja da var det bare og rive av tapet i stuen hjemme også . Da blei jeg så glad , elsker innearbeid. Men det er ikke noen som rapper den jobben fra meg så blir nok en tur utpå ja . Tenkte kansje på en sånn halvavsluttningstur til gjestehavna i Horten . Blir det sånn vær som det er nå så er saken klar PS: blir et lite baatplassentreff der kansje Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
GeirFrode Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 PS: blir et lite baatplassentreff der kansje Tine II <{POST_SNAPBACK}> Tja,,,,,, kanskje vi kommer en tur med Isabella også. Er ikke sikker ennå, men det blir i så fall utpå lørdag en gang.Skal på pub-til-pub-tur i Oslo i kveld, så det er vel best å se an formen først. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Vi gutta i LOL Skal delta på Hurum Golden på lørdag! Vi drar derfor nedover til storsand der vi skal besøke noen og ligger ved ferieleiet. Nå er det sikkert noen av motorbåtfolket som syns jeg snakker piss menmen, HÅPER DET BLIR KULING PÅ LØRDAG OG OVERSKYET....hehe Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 ....skal hente "nybåten" i Oslo på lørdag så det kan være at komiteen gjenforenes i form at et høstmøte.... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Fjord Holiday Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 soorry ingen tur denne helgen da jrg desvere har vakt i viking men alle andre får ha det hygellig. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Hei Ut i hagen å klippe hekk, kappe noen trær o.s.v. Må ta slikt arbeid på høsten. Til våren er det viktigere ting på gang. BÅTPUSS mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Første avdeling av båtfarting denne helgen akkurat avsluttet. Litt roting i skjæra øst for Tjøme. Det er noe utrolig klart vær. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
M/S Bastard Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Tøffet du ut av indre havn rett før kl. 17,00 Tine II? Lurer på o mdet var deg jeg så når jeg dro fra jobben i dag. Jeg for min del skal ta båtfri i helgen, skal på 40 årsslag i morra kveld. Jeg har leid båtforeningen hus så da blir det jo litt maritimt på meg alikevel Ha en fin helg alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 (redigert) Har vært i Amsterdam en uke. 23 -26 grader i skyggen, full sommer. Jeg må/skal utpå i helgen. Legger ut imorgen med kurs mot Hudø/Hui/Lindholmen vest for Tjøme. Legger meg nok syd-øst på Hui, rett vest av Eneboeren. Hvis sydlig vind blir det sannsynelig bryggeanlegget nord på Lindholmen. Uansett MÅ utpå. Redigert 16.September.2005 av Messy (see edit history) Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Anonym Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Her blir det en liten tur ihvertfall, først en dagstur i morgen for å se hvordan nevøen min på litt over året liker seg på sjøen.. Så en kompistur fra i morgenkveld til søndag, hvor turen går er ikke bestemt, lar vinden avgjøre den biten. Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Tror turen går til Halden i dag.Kaskje vi går opp og ser på festningen.Blir nok siste overnattingen dette.Så på gradestokken da jeg sto opp i dag,1,5 grader. Brrrr Ha en fin helg alle sammen Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Allan E Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Det blir å være med på årets avsluttningsregattaen som går både lørdag og søndag. Da er det med mat og god drikke på lørdags kvelden. Starten går om 4 timer. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Jeg for min del skal ta båtfri i helgen, skal på 40 årsslag i morra kveld. Jeg har leid båtforeningen hus så da blir det jo litt maritimt på meg alikevel Er det du som fyller 40, Per Christian? I så fall ønskes du hjertelig til lykke med dagen og med de neste 40!! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Seastar Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 (redigert) Solen skinner igjen idag, etter en uke med dårlig vær. Så etter kampen Molde - Rosenborg, håper jeg humøret er såpass, selv ved et eventuelt helt utenkelig tap for Molde sin del, at vi fortsetter turen, fra gjestehavna ved Røkkeløkka, og innover fjorden på en fin overnattingstur igjen denne helgen også! Sist lørdag opplevde vi storhavet med et supert vær ute ved Ona fyr og gjestehavna på Finnøy, der vi overnattet - meget flott servicebygg med alt man trenger og en renovert meget gammel Finnøymotor som ble startet opp for alle interesserte. (Walter_S, du skulle hørt denne lyden over taket på servicebygget/museet, med svære røykringer og det hele!) Vi ligger forresten til venstre ved bryggen rett nedenfor servicebygget, og stedet anbefales for alle som ferdes i området - eller som mål for neste sommer/ ferietur Her er et bilde av denne gode gamle sorten båtmotor (Nils Finnøy Motorfabrikk) Ship'O'Hoi! Redigert 17.September.2005 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Er det du som fyller 40, Per Christian? I så fall ønskes du hjertelig til lykke med dagen og med de neste 40!! mvh JanS <{POST_SNAPBACK}> Neida, det er noen år til enda! Det er min søster som er 40. Men det blir nok en hyggelig feiring tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 MorMajor er snart på vei til Horten. Ser ut til å bli en flott dag! Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
GeirFrode Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 MorMajor er snart på vei til Horten. Ser ut til å bli en flott dag! <{POST_SNAPBACK}> Ja, nyt været så lenge det går! Værmeldingen på met.no ser ikke så veldig bra ut.... Værvarsel for de nærmeste 24 timer. Gjeldende fra: Lørdag 17.september kl.12 For Kysten Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord: Økning til sørvest liten kuling 12 m/s. Tilskyende. I kveld og natt til dels stiv kuling 15 m/s og litt regn. Søndag vestlig bris 3-8 m/s. Opphold og mulighet for litt sol. Bølgehøyde: 1-2 meter. I kveld og i natt 2-3 meter. Søndag 1,5-2,5 meter, høyest i sør. Spørs om vi blir hjemme gitt. Har en del som må gjøres i hagen, + enda litt maling utvendig som må tas. Klippe hekk og............ Får se i morgen, om det blir en liten tur da...... Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Har ligget i Horten siden i går. Krystallklar og stille natt til i dag. Har så langt vært fint vær i dag også , men det ser ut som det blåser opp som værmeldingene sier. Får vel bare håpe at værmeldingene nok en gang svikter . Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Suzuki Svart 18.September.2005 Link til dette innlegget Svart 18.September.2005 Skjebergkilen - Aker Brygge i ett strekk ble fasiten. 13,5 time, fra absolutt null vind, og økende til relativ friske saker, 10-11 ms etterhvert. Trodde den antikke spinnakeren min, forøvrig behørig omdisponert og forfremmet til Genakker, sku spjære i småbiter på utsiden av Jeløya. Da blåste det relativt friskt, og det var lite rom for surr med tauverk osv.. Men - under kommando av førstestyrmann Geir, gikk det da bra det også.. Årets fineste seiltur, og forundelig nok, det vi hadde av vind, var medvind. Får dere her som seiler, veit at DET ikke akkurat er hverdagskost.. Var i seng 0300, og alle var enige om at det hadde vært en fin dag... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.