Bitteliten Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 Har dyserens noe for seg? (dvs vet man at det faktisk renser dysene?). Hvilke produkter anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 17.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2019 (redigert) Mulig jeg krisemaksimerte da jeg opprettet tråden? Hvis jeg bøyer meg ned og «finser» på temperaturmåleren rett forfra er det vel omtrent 90 grader den viser. Har ellers installert kartplotter ombord, toppfart er ikke 10, men 12-13 knop. Så litt bedre enn jeg først trodde altså Men turtallet stopper på 3100-3200 omdreininger (maks oppgitt er 3600). En propell med mindre stigning ville gitt høyere turtall, og motoren ville kanskje nådd det turtallsområdet den yter mest krefter. Men ville jeg fått mer fart også? Eller går det opp i opp? Redigert 17.November.2019 av Sjøvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 18.November.2019 Del på Facebook Svart 18.November.2019 Heisan. Bytta propell i sommer. Westbas 29 med Yanmar 4lh dte, 165 hk. Stod på 4 blada 22x25. Altfor stor. Fikk max 3000 under kjøring. 12 knop på 2200 rpm som jeg kjørte med i flere år. Mer enn 4 knop på tomgangskjøring. Smalt og rista ved tilkopling. Bytta til 21x21. Ble rn helt annen båt. Mindre vibrasjoner og mykere tilkopling. Marsjer nå med 12 knop på 2800 rpm. Og max 3400. Ikke sammenlignbart kanskje men viser hva propell betyr. Og lavere temp sjølsagt 80 grader på marsj. Og fikk bedre betalt for den gamle propellen på Finn. Vinn vinn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.