torbisen Startet 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2019 Hei. Trim og tilt virket plutselig ikke på min Johnson 60hk fra 80 talet en gang. Hører ingen lyd når jeg trykker på knappen. er vel helst elektrisk problem da i og med at trim og tilt er to forskjellige motorer og ingen virker. Er det sikringer til dem et sted inne i motoren et sted? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Se etter 2 rele på motor, på 115hk sitter de øverst og fremst på motor, vil tro din motor har samme system, prøv først å kakke på de for å se om de henger. Fås kjøpt rimelig på ebay, søk da på "Johnson trim/tilt relay" Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Som nevnt, sjekk om det er strøm på de røde kablene til relesoklene samt jordforbindelse på de sorte kablene. Er det strøm/jord der så sjekk utgangen fra relene, DVs blå og grønn kabel. Er det strøm så er det trolig motor, om ikke strøm der sjekk bryterne/ledningsnett/jordingspunkter. Typisk OMC av eldre utgave: Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Hold tilt/trim bryter inne å kakk med en skiftnøkkel eller lignende på begge rele'er først, det tar 2sek. Hvis ikke så har du xr4ti,s diagram for ett systematisk feilsøk på ledningsnett. Sitér dette innlegget Link to post
Marius Engel Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Jeg tror jeg kjøpte releene på biltema til min motor. De er dønn like : https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/releer/rele-2000017796 Skift begge to hvis du ikke finner ut av det, fordi hvis det er noe galt med «ned» releet kan det påvirke «opp» funksjonen. Men det beste er å gå i gang med ett multimeter, å finne feilen før man begynner å skifte deler :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.