Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Jeg har Verado 250, nå 300 Hk, og tallene det refereres til stemmer bra. 

Jeg har også legt merke til det samme som trådstarter, store utenbordsmotor drar bensin. 

Min tanke er. 

Vi får det vi ønsker. En relativ lett motor, som har en høy topp-effekt. Akkurat det vi trenger. Gjør at båten spretter opp i plan lett. Når en så er oppe, så drar en av 1-2000 rpm, og forbruket blir akseptabelt. 

Med så høy effekt/trimmingsgrad så er kjøling ett problem. Løses med å pøse på bensin, gir lavere forbrenningstemperatur. 

En annen ting er nye innenbords motorer har katalysator. (Noe som nok kommer på utenbordsmotor om kort tid) 

Så av miljøhensyn, samt forbruk så er nok ikke innenbords motorer så ille som ryktet. Men forbruk er nokså proporsjonalt med vekt og størrelse på båt er mitt inntrykk. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Jeg har Verado 250, nå 300 Hk, og tallene det refereres til stemmer bra. 

Jeg har også legt merke til det samme som trådstarter, store utenbordsmotor drar bensin. 

Min tanke er. 

Vi får det vi ønsker. En relativ lett motor, som har en høy topp-effekt. Akkurat det vi trenger. Gjør at båten spretter opp i plan lett. Når en så er oppe, så drar en av 1-2000 rpm, og forbruket blir akseptabelt. 

Med så høy effekt/trimmingsgrad så er kjøling ett problem. Løses med å pøse på bensin, gir lavere forbrenningstemperatur. 

En annen ting er nye innenbords motorer har katalysator. (Noe som nok kommer på utenbordsmotor om kort tid) 

Så av miljøhensyn, samt forbruk så er nok ikke innenbords motorer så ikke som ryktet. Men forbruk er nokså proporsjonalt med vekt og størrelse på båt er mitt inntrykk. 

• Create New...