Jump to content

Drev og båten ute hele året!

bjoris

Recommended Posts

Får stadig kommentarer på at jeg løper stor risiko ved å ha en drevbåt ute hele året! Mja, det er kanskje riktig? Tenker å slippe den om ett par uker for å få sjekket belg og olje samt sjekk av sinker, ser at sinkene på flapsene er helt borte så greit å få satt på nye der. Det er veldig rimelig for meg å slippe så det kommer jeg til å gjøre to ganger pr år.

Hva tenker folk, bør en gå over til aksling når en bruker båten hele året? 

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Det er ikke dumt og ha en _n_ profil i litt rustfritt stål på utsia toppen av giret som er skrudd fast i akterspeilet. MYE slitasje på foringen som holder "hjelmen" fast i skjoldet hver gang du bakker. Det er også en fordel og legge båten med ræva inn til brygga sånn at det bare er å kjøre fremover når det er litt is 

Guest Avmønstret#
bjoris skrev for 13 timer siden:

Får stadig kommentarer på at jeg løper stor risiko ved å ha en drevbåt ute hele året! Mja, det er kanskje riktig?

I følge sosiale media blir båter "frostsprengt" i fillebiter om de ikke lagres innendørs eller dekkes til 100% om vinteren. Og nå altså at drev ikke tåler det heller. Jaja...

:giggle:

---------

Det må forøvrig bare gjelde temmelig nye båter siden alle andre båter åpenbart har tålt det siden 70-80 tallet. ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...