HomerSimpson Startet 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2019 Er det noen der ute som vet om en Mercruiser 7.3 D-tronic passer i motorrommet på en Bayliner 2855 uten at en må gjøre store ombygginger? Motorrommet er forholdsvis kort på disse båtene. Drivstofftank og skott til stikk-køya er jo i forkant av motor så det er greit å slippe å måtte utvide motorrom. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
HomerSimpson Svart 2.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Ingen som har noenerfaringer? Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Trophy Svart 3.November.2019 Link til dette innlegget Svart 3.November.2019 Oboj skrev for 15 timer siden: Ingen som har noenerfaringer? Er dette den nyeste Bayliner 2858 som kom i 96 så har eg sett bilder av en som hadde denne motoren. Var inne på tanken å kjøpe en sånn Mercruiser 7.3 til min 2000 mod som eg importerte i 2006, men slo det fra meg når eg så bilder som viste at den lå veldig dypt med hekken. Den eldre modellen har mindre motorrom, så tror det blir vanskelig og samme problem med tyngde... En kompis totalrenoverte en eldre 2858 og satte inn en D4 250hk... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
HomerSimpson Svart 4.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2019 Dette er 98 modell, så det er den "nye " modellen ja Er også litt skeptisk om den blir for baktung. Er ikke så altfor mange alternativer til motorer til disse dessverre. Sitter et Bravo III drev i båten i dag som jeg tenker å bruke. Dette er en gammel båt så ønsker ikke å koste på astronomiske summer Har fått tilbud på Yanmar men synes det altfor dyrt. Har en 7,3 til 20000.- på hånda, så dette hadde absolutt vært et alternativ. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Marida Svart 4.November.2019 Link til dette innlegget Svart 4.November.2019 Jeg monterte inn en 7,4 bensin i en eldre 2858. Måtte ta av en manifoil for å få den ned Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 4.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2019 Det satt nok en 7,4 liter bigblock bensin i denne når den var ny. Sitter nå en FNM 250 hk diesel som er havarert. Motoren er ikke mulig å redde. Blir litt dumt å bygge om fra diesel til bensin igjen? Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Trophy Svart 5.November.2019 Link til dette innlegget Svart 5.November.2019 Oboj skrev On 4.11.2019 at 11.43: Dette er 98 modell, så det er den "nye " modellen ja Er også litt skeptisk om den blir for baktung. Er ikke så altfor mange alternativer til motorer til disse dessverre. Møtte en i sommer som var litt baktung. Han hadde montert en Volvo D6 og synes det fungerte fint... Sammenlign vekt på motorene Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Mr_Stian Svart 5.November.2019 Link til dette innlegget Svart 5.November.2019 Er det så stor forskjell i vekt på den dieselen kontra 7.4 liter bensin? Nå har vel ikke disse d-tronic mercruiser motorene så kjempe bra rykte så kanskje du burde vurdere en bensin igjen? De er jo rimelige å kjøpe å rimelige deler. Kan ikke være så mye mer arbeid å bygge tilbake til bensin. Så har du en motor som du vet passer. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 6.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2019 Mener at jeg leste en plass at 7,3 D veier ca 300 kg mer enn 7,4 bensin. Dersom det stemmer er det som å ha 4 personer helt bak i båten hele tiden Dette er en båt som jeg vurderer å kjøpe. Hovedgrunnen er at jeg ønsker meg en båt med Diesel-motor. Har en gammel 2455 i dag med Mercruiser 5.0MPI. Synes denne er forholdsvis tørst. Nå vet jeg ikke hva forbruket til en 7,4 liter bensin er, men tror vel den vil bruke vesentlig mer bensin enn den jeg har i dag da denne båten er endel tyngre. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Marida Svart 6.November.2019 Link til dette innlegget Svart 6.November.2019 Med 7,4 bensin blir man fort klar over hvilken hastighet man IKKE skal ligge i. 1000 rpm = 6-8 knop 2000 rpm = 8-10 3000 rpm = 26 ISH Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 6.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2019 Slutter ikke å bli overasket når jeg ser gode gamle planende båter ligge i rundt 10 knop. Baugen opp og hekken ned med en enorm hekk-sjø Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Mr_Stian Svart 6.November.2019 Link til dette innlegget Svart 6.November.2019 Jeg har en 2855 og den ligger på en plass mellom 60 og 70 liter i timen på ca 3500 omdreininger. Alt etter hvor mye groe jeg hadde på drevet. Ja det er en del mer en tilsvarende diesel Motor men for min del så var det viktigere at disse motorene er veldig driftssikre samt at de er enkle å billige å skru på... Så for min del så valgte vi bensin. Disse er også en del billigere i innkjøp en med diesel. Vi er forresten veldig fornøyde med vår båt etter nå en sesong! :) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 6.November.2019 Link til dette innlegget Svart 6.November.2019 (redigert) http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/mercruiser-v8 Vekt m/drev: 657,8 kg. D6 350 med drev 750kg Redigert 6.November.2019 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.