Vannglass Startet 31.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2019 Hei! Jeg lurer på om noen har forslag til såkalte pranks til å gjøre om bord på et skip? For eksempel vanne kompassrosa, mate kjølsvinet, fylle lanternevann osv. Har du noen tips, så kom me de Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2019 dette er jo en gammel tradisjon , kommer sikkert noen gode historier her håper jeg at man får beskjed om å trekke opp / kalibrere radaren har jeg sett på video En gammel sjøulk jeg leste om, ble som skårunge sendt ned i maskinen for å kente en bøtte steam. Kom ned til chiefen som sa han måtte komme tilbake om et kvarter så skulle den være klar. Da hadde han gjort fra seg i bøtta og satt på lokk. Så det var jo like mye et prank fra chiefen mot de på brua Samt å hente nøkkelen til kjølsvinet. Den hadde chiefen lånt bort til båtsmann, som hadde lånt den videre til stuerten osv osv , så den stakkars førstereisen ble godt kjent på hele båten på jakt etter denne nøkkelen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Framtia Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 vi hadde stor glede av å smøre skokrem på solskjermen til radaren, slik at brukeren uten å vite det gikk rundt som en panda i trynet :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
shipahoy Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Det er dessverre utsolgt for sleggefett: https://www.speidersport.no/produkt/sleggefett/ Sitér dette innlegget Link to post
Fiocchi Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Vi pleide å sende grønnskollingene til aktre spring for å hente vann. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 shipahoy skrev 52 minutter siden: Det er dessverre utsolgt for sleggefett: https://www.speidersport.no/produkt/sleggefett/ Godt de har denne enda: https://www.komplett.no/product/763478 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Bytte propellvann er også viktig å få med, samt skrutrekkerolje og en eske med kjørnermerker....... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kjettingkasse Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Hente en rull med overledning Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Legg et par kuler, eller noe som ruller og lager lyd overtakplatene eller under senga. Et sted en ikke kommer til så lett. Skru løs dysjhodet og fyll dette opp med trankaplser, de vil løse seg opp i varmt vann og gi lærlingen fin glans i håret?? Lense "moonpool" om denne båten har det... Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Huske å betale for lugar strømmen før en drar heim Hente nøkkelen til trål døra Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Vannglass Svart 1.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Tusen takk til alle forslag! Nå har jeg litt å kose meg med i tiden fremover. Kom gjerne med flere hvis noen har, mottas med glede! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 .. og så får du gi oss rapport om du får prøvd noen av de i praksis :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Roger og Olina Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Kan du hente ei bøtte til meg? Den ligger i piggen, på ordbord side Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 (redigert) Det er også viktig å lage bestillingsliste til Narvesenbåten. Gjerne på ei fin liste med logo fra Narvesen. Og spørre vedkommande om han vil sende brev heim til familien, for om to dager så kommer postflyet forbi og plukker opp post fra skipperen. Redigert 1.November.2019 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Dimmetriks i marinen, kvelden før avreise skrur man ut samtlige tennere i lysarmaturene. Da blir kvelden etter plutselig ganske mørk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.