Corvin17 Startet 1.November.2019 Link til dette innlegget Startet 1.November.2019 Har omsider klart å få av undervannshuset og fått av pumpehuset, men impelleren er for trang og vil derfor ikke forbi ringen helt øverst på "staget" eller hva det nå heter. Noe gjør jeg hvertfall feil, for jeg får den ikke av. Noen tips? Her er bilde: Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 "Ringen" er vel bare en o-ring som bør byttes uansett. Bare å skjære den vekk. Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 1.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Mener du jeg skal skjære vekk ringen på impelleren eller på staget? Og hvis det er ringen på staget som bør byttes, hvordan får jeg på en ny o-ring? Kan tannhjulet øverst tas av? Mulig dette er dumme spørsmål, men må ha det inn med teskje Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 O-ringen som sitter på drivakslingen må bort. Ny o-ring følger nok med dersom du kjøper et komplett vannpumpe repsett. Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 1.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Oi se der du! Tusen takk! Håpet egentlig at jeg bare trengte å bytte impelleren.. men den o-ringen på drivakslingen er i metall og virker ikke som den er løs egentlig, men at det er en del av tannhjulet ytterst på drivakslingen, men mulig jeg er helt på bærtur altså... Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 1.November.2019 Link til dette innlegget Svart 1.November.2019 Om o-ringen på drivakslingen er i metall, så skal du kunne vippe den av med ett skrujern. Den er nok splittet en plass. Ser at det er ganske drittent på bildene dine, dra over akslingen med stålbørste og få det skikkelig rent så du ser hva du gjør på, så tror jeg du kan vippe av metall-ringen med ett skrujern. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Corvin17 Svart 2.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Takk for gode innspill! Det var jeg som var på bærtur, o-ringen er gummi, og kan nok bare skjæres bort. Når jeg setter på ny ring, bår dette smøres opp for det settes på plass igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 2.November.2019 Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Skader nok ikke å gi det ett tynt lag med fett før montering :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.