krabbelars
Hei!
Vil si dette er en meget bra , lett , og ikke minst romslig båt. Denne planer fint både med 40- og 50 hester.
Men relativt flat under og ikke best egnet for krapp sjø , og den vil også drive av lett pga den lave vekten.
Har hatt en slik i relativt stor sjø , og det går bra om du drar ned passe på farten. Og ellers når vi snakker om fart , pass på når du skrår over hekkbølger o.l. i litt fart , for den kan spore til siden (med mye flate i vannet/lett båt).
Tenkte tanken om materialtretthet som problem over noen år i bruk , pga. de tynne sidene. Man kan merke at det vibrerer en del når du treffer sjø. Selv hadde jeg laget hull til åregafler , for å kunne ro i tilfelle jeg ønsket , men også som en ekstra sikkerhet. Hullene til åregaflene brukte jeg også til å sette ned et lett tverrstag hvis jeg visste at jeg ville komme ut i stor sjø. Som en ekstra sikkerhet dette , men det gjorde også at det ikke støyet / ga like mye ressonans i skroget.
Kan vel max ha 70HK på denne , og min hadde en lett 70HK 4T Yamaha. Gjør over 30 knop med slik , og det syns jeg holder plenty med den typen båt.
Brukte 10l i timen ved 20 knop - alene i lettlastet båt , noe som er veldig bra.
Ville kjøpt denne hvis prisen var rett, har du noen bilder du vil dele?