Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Regner med det er Label Off det ble henvist til i den andre tråden. Biltema har også en «dekorfjerner», en slags gummirondell man setter på drillen og kan bruke på gamle teiprester og lignende. Bakdelen med denne er at det er fort at det går varmgang i underlaget under bruk, da ødelegges gelcoaten under.

Hvis luftinntakene har kant rundt seg kan du eventuelt bruke strips eller selvvulkaniserende teip rundt bobleplasten hvis denne blir tredd ned over kanten.

Selv har jeg brukt teip av typen Gorilla Tape på båten og bilen, en gaffateip som er sterkere enn de rimeligere variantene. Denne har jeg ikke opplevd at har satt merker av betydning (bortsett fra en tynn stripe i limkanten gjerne, men da har den stått på lengre enn et års tid). Vil tro at eventuelle merker som settes kommer sommerstid på grunn av mye sollys. Har brukt den på gelcoat og vindusrammer i aluminium. Kan være en fordel om overflaten er polert og vokset, da får i alle fall ikke limen trengt ned i noen porer.

Hakkannen

Hakkannen

Regner med det er Label Off det ble henvist til i den andre tråden. Biltema har også en «dekorfjerner», en slags gummirondell man setter på drillen og kan bruke på gamle teiprester og lignende. Bakdelen med denne er at det er fort at det går varmgang i underlaget under bruk, da ødelegges gelcoaten under.

Hvis luftinntakene har kant rundt seg kan du eventuelt bruke strips eller selvvulkaniserende teip rundt bobleplasten hvis denne blir tredd ned over kanten.

Selv har jeg brukt teip av typen Gorilla Tape, en gaffateip som er sterkere enn de rimeligere variantene. I tillegg har jeg ikke opplevd at den har satt merker (bortsett fra en tynn stripe i limkanten gjerne, men da har den stått på lengre enn et års tid). Vil tro at eventuelle merker som settes kommer sommerstid på grunn av mye sollys. Har brukt den på gelcoat og vindusrammer i aluminium. Kan være en fordel om overflaten er polert og vokset, da får i alle fall ikke limen trengt ned i noen porer.

• Create New...