skage Startet 16.September.2005 Link til dette innlegget Startet 16.September.2005 Vurderer og kjøpe nyere scand 29/3500 maks 10 år. Er det noe spesielt med disse båtene som jeg bør passe meg for. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Hekksjøen? I fra spøk til alvor Se opp for - Dårlig toalett løsning - BMW motorer - KAMD42 (Se artikkel om KAD42) Selv synes jeg båten er mye finere blå enn sort eller grå. Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Har en Scand Baltic selv 1985- mod. Ikke noe spesielt å se etter, men sjekk det elektriske anlegget på en gammel båt i alle fall. Motoren i en slik båt betyr det meste. Skal bytte motor på min i vinter. Du får en flott båt uansett om du velger Baltic eller Atlantic. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 (redigert) Se litt på denne linken http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...hlight=0,baltic Ikke bare konstruktive svar, men det er man jo vant til..... Redigert 16.September.2005 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Baltic Svart 16.September.2005 Link til dette innlegget Svart 16.September.2005 Har selv hatt helt ny Scand 29 Baltic (2004/2005 modell) og var kjempefornøud med båten. Kan ikke annet enn å anbefale den. Men når det gjelder eldre Baltic'er har jeg ingen erfaring eller kunnskap. Ihvertfall en ypperlig turbåt for en familie. Nye båter i denne størrelsen koster en del, men jeg mener at Scand 29 Baltic er en av de båtene som gir mest båt for pengene i dagens marked. En herlig båt det er lett å trives ombord i Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Har selv hatt helt ny Scand 29 Baltic (2004/2005 modell) og var kjempefornøud med båten. Kan ikke annet enn å anbefale den. Men når det gjelder eldre Baltic'er har jeg ingen erfaring eller kunnskap. Ihvertfall en ypperlig turbåt for en familie. Nye båter i denne størrelsen koster en del, men jeg mener at Scand 29 Baltic er en av de båtene som gir mest båt for pengene i dagens marked. En herlig båt det er lett å trives ombord i <{POST_SNAPBACK}> Har lest det jeg kan finne om scand Baltic på diverse forum. Der var det noen som klaget på manglende nattesøvn grunnet for lav badeplattform. Den ville lage klukke lyder når det ble litt småkrusninger på vannet. Er dette noe dere har vært plaget med Baltic ? Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Er dette noe dere har vært plaget med Baltic ? <{POST_SNAPBACK}> Ja, det har vel hendt at det har blitt 'klukkelyder' p.g.a. lav badeplattform. Imidlertid har vi som regel ligget i så 'flatt' vann at dette ikke har vært noe problem for oss. Men det er riktig at dette kan være et problem, spesielt hvis en får vinden bakfra (og det gjør en jo som regel i løpet av natta ). Har hørt om noen som ordnet seg en slags 'bølgebryter' som de la rundt badeplattformen før leggetid. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Men kjære båtentusiaster! Finnes det en vakrere lyd å sovne til enn klukkelydene langs skroget???? Dette "problemet" skjønte jeg ikke.... mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Skipper Worse Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Det kommer vel an på vindstyrken/bølgefrekvensen det, JanS!! Selv i Hangarskibet, hvis anlagte horisontale akterterrasse er godt over vannlinjen, blir det en del lyd når vinden står rett imot. Men pytt-pytt, bir det et problem, så lærer man seg jo fort å unnå det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Scand_550 Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 (redigert) Synes selv det er litt kos med "klukkelyd"... men det ble lagtfrem på den måten at det nesten var helt uholdbart. De måtte legge seg i hovedlugaren... Ser forsåvidt ikke det helt store problemet med det selv Men selvfølgelig smaken er som baken. Ha en fin kveld alle sammen Redigert 17.September.2005 av Scand_550 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 17.September.2005 Link til dette innlegget Svart 17.September.2005 Har aldri vært noe problem for oss. Men vi har begge gode sovehjerter Dette hører med til sjølivet. Verre når det blir slik at du ikke får sove uten bølger og klukking Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.