Jump to content

Edit History

Bonus

Bonus

Fant en minitest av Windy 40 Bora i Båtmagasinet.

 

Sjø- og kjøreegenskaper

Da jeg innledningsvis inviterte til en "drømmetur", mente jeg det. Skroget er noe av det mest harmoniske vi har kjørt. Båten strekker seg elegant ut i plan uten merkbar planingsterskel. Med to Volvo Penta KAD 44 på 243 hk hver (målt på propellen) gjør denne båten litt over 36 knop og den er imponerende stillegående. Ikke før borti 33 knop, krøp lydmåleren over 80 desibel. Ved 30 knop bruker forøvrig de to motorene tilsammen 2,61 l. diesel pr. nautisk mil og 80 liter i timen.

 

 

Testresultater
Turtall Knop L.nm L/t DBA
1000 6,5 0,92 6 65
1500 9,1 1,54 14 69
2000 12,7 2,20 28 75
2500 20,5 2,44 50 74
2800 24,5 2,28 56 76
3000 26,4 2,42 64 76
3200 29,3 2,46 72 77
3400 30,6 2,61 80 78
3600 33,3 2,54 88 82
3800 35,3 2,66 94 83
3950 36,2 2,87 104 83
Bonus

Bonus

Fant en minitest av Windy 40 Bora i Båtmagasinet.

 

Sjø- og kjøreegenskaper

Da jeg innledningsvis inviterte til en "drømmetur", mente jeg det. Skroget er noe av det mest harmoniske vi har kjørt. Båten strekker seg elegant ut i plan uten merkbar planingsterskel. Med to Volvo Penta KAD 44 på 243 hk hver (målt på propellen) gjør denne båten litt over 36 knop og den er imponerende stillegående. Ikke før borti 33 knop, krøp lydmåleren over 80 desibel. Ved 30 knop bruker forøvrig de to motorene tilsammen 2,61 l. diesel pr. nautisk mil og 80 liter i timen.



×
×
  • Create New...