Bjørn Løvjomås
Hei.
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt Bp om råd. Å det har alltid ført til noe godt for meg.
Denne gangen er jeg noe mer usikker på hva rådene vil føre til.
Som en rar emnetittel sier, så kikker jeg litt etter en seilbåt med meget god bokomfort. Det må være en ordentlig rederlugar. Med en stor og god dobbelseng med mulighet for gode madrasser og gjerne litt takhøyde.
Budsjett er viktig å nevne.
Jeg ser for meg en båt i underkant av 1.3 mill.
Jeg trives fantastisk godt i White Lady, min lett tilårskomne prinsesse. Som virkelig har gitt meg mange gleder disse årene jeg har bodd ombord.
Jeg vet ikke om jeg klarer å skille meg fra denne herlige båten.
Men lysten til å seile kjenner jeg vokser.
Jeg kan absolutt ikke noe om seilbåter, jeg er ikke interessert i å vinne noen regatta. Men en trygg og solid båt med noen kriterier jeg ønsker å ha på plass.
Først og fremst som jeg nevner i overskriften, så er det en romslig rederlugar. Jeg har sett på noen seilbåter, disse har hodedelen av senga ut mot gulv. Jeg ligger å vrir meg som en mark i senga, pga ryggen. Det vil føre til at puta ramler på gulvet minst 20 ganger pr natt. Det vil jeg ikke ha noe av?
Deretter har jeg faktisk oppvaskmaskin og vaskemaskin i White Lady, det er ting jeg virkelig har satt pris på. Så det står og på ønskelisten. Faktisk ganske viktige ting . Om det ikke finnes ombord, må det være plass til å montere det.
Jeg vil også gjerne ha en dusj, der jeg slipper å knele over et toalett. Trenger ikke være separat rom. Men egen dusjnisje er veldig ok.
Båten må også være mellom 40 og 50 fot. Ønsker ikke større båter enn dette. Mindre båter kan være alternativ, men da må det være gode alternativ i overnevnte tullete spesifikasjoner
Så det jeg spør dere kjære Bp venner om, finnes denne seilbåten. Kan dere hjelpe meg med å lete etter båttyper?
Så får vi se, som nevnt om denne prosessen blir så sterk, at jeg klarer å skille meg fra White Lady. Beste båt jeg noensinne har satt mine ben ombord i