Chilli Solbris
Så og leste tråden først nå @Bjørn Løvjomås!
Når nå sjokket har lagt seg må jeg få spørre om noe....
Har du seilt noe i det hele tatt? ?????? Vel, det har du nok sikkert!???
Det er morsomt å seile IG jeg ser argumentene dine om kostnader på alle mulige vis. Men jeg flytter ikke ned i kjelleren enda???
En 50 foter er seilbåt selvnytende seil. Bare masta er nok til å drive den avgårde i god fart. Skal du håndtere båten alene tror jeg størrelsen vil bety noe. Snakket med en dyktig seiler om dette (Guy Waites, kaptein på 70 fot Clipper around the world), han ville nok anbefalt en grundig skolering i seiling i en noe mindre båt.
Du har sikkert tenkt gjennom alt dette. Og ved være forsiktig ( som du jo er) så går dette bra. La din 50-foter ligge til kai når du får grundig seilopplæring som mannskap på andre båter. Og klatre sakte oppover i hvor langt du strekker strikken når du er alene ombord i egen båt.
Det vil garantert være seilvante BP-medlemmer som villig stiller opp med kunnskap mot en seiltur på det blide Sørland!??
Men det er likevel litt sjokkerende at du vil bytte utsikt mot kjellertilværelse. Dog ikke helt uventet!
Og du kommer fort nok over salget av White Lady når du blir engasjert i den nye!
Lykke til kompis!!???