Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Å seile er faktisk enkelt. Å seile godt krever litt mer. Det kan gjøres akkurat så vanskelig man vil. Jeg liker å gjøre ting enkelt og er happy med det. Vi seiler når vinden passer oss. Og jeg synes selv jeg får til seilingen ??

det er når det blåser opp eller noe uventet skjer at båtstørrelseb kan bli  et problem. 
Alt virker greit til noe skjer. Da er store seil tungt å håndtere. Jo større båt jo tyngre seil. Alene ombord da kan være vrient. 

Feks et rullestorseil som kiler seg eller et skjøte som kniper på en vinsj. 

Derfor tenker jeg 50 er stort som første seilbåt ?

De fleste båter som seiler langt med 2 personer ombord er 40-43 fot.  Med tanke på et fremtidig salg tenker jeg også at en båt i den størrelsen er mer kurant enn en 50 foter (som kanskje til og med krever D5L)

Bitteliten

Bitteliten

Å seile er faktisk enkelt. Å seile godt krever litt mer. Det kan gjøres akkurat så vanskelig man vil. Jeg liker å gjøre ting enkelt og er happy med det. Vi seiler når vinden passer oss. Og jeg synes selv jeg får til seilingen ??

det er når det blåser opp eller noe uventet skjer at båtstørrelseb kan bli  et problem. 
Alt virker greit til noe skjer. Da er store seil tungt å håndtere. Jo større båt jo tyngre seil. Alene ombord da kan være vrient. 

Feks et rullestorseil som kiler seg eller et skjøte som kniper på en vinsj. 

De fleste båter som seiler langt med 2 personer ombord er 40-43 fot. 

Bitteliten

Bitteliten

Feks en rullestorseil som kiler seg eller et skjøte som kniper på en vinsj. 

De fleste båter som seiler langt med 2 personer ombord er 40-43 fot. 

Bitteliten

Bitteliten

Å seile er faktisk enkelt. Å seile godt krever litt mer. Det kan gjøres akkurat så vanskelig man vil. Jeg liker å gjøre ting enkelt og er happy ned det ?

det er når det blåser opp eller noe uventet skjer at båtstørrelseb blir et problem. 
Alt virker greit til noe skjer. Da er store seil tungt å håndtere. Jo større båt jo tyngre seil. 

Feks en rullestorseil som kiler seg eller et skjøte som kniper på en vinsj. 

• Create New...