Jump to content

Edit History

Dykker

Dykker

Også så mye mindre drivstoff du vil bruke da. På forrige båten min (Fairline Phantom) brukte jeg rundt 130 l/t på marsjfart (2x375 hk motorer) . Nå på seilbåten så bruker jeg enten 0 l/t hvis seil er oppe, eller rundt 3 l/t på motor (28 hk) på marsjfart.

I seilbåten min sitter en bitteliten symaskinmotor (D1-30) som er enkel og billig å serve kontra de to TAMD63P maskinene jeg hadde i motorbåten.

Enkelt og greit med seilbåt :sailing:

Screen Shot 01-15-20 at 06.25 PM.JPG

Screen Shot 01-15-20 at 06.28 PM.JPG

Dykker

Dykker

Også så mye mindre drivstoff du vil bruke da. På forrige båten min (Fairline Phantom) brukte jeg rundt 130 l/t på marsjfart (2x375 hk motorer) . Nå på seilbåten så bruker jeg enten 0 l/t hvis seil er oppe, eller rundt 4 l/t på motor (28 hk) på marsjfart.

I seilbåten min sitter en bitteliten symaskinmotor (D1-30) som er enkel og billig å serve kontra de to TAMD63P maskinene jeg hadde i motorbåten.

Enkelt og greit med seilbåt :sailing:

Screen Shot 01-15-20 at 06.25 PM.JPG

Screen Shot 01-15-20 at 06.28 PM.JPG

Dykker

Dykker

Også så mye mindre drivstoff du vil bruke da. På forrige båten min (Fairline Phantom) brukte jeg rundt 130 l/t på marsjfart (2x375 hk motorer) . Nå på seilbåten så bruker jeg enten 0 l/t hvis seil er oppe, eller rundt 2 l/t på motor (28 hk) på marsjfart.

I seilbåten min sitter en bitteliten symaskinmotor (D1-30) som er enkel og billig å serve kontra de to TAMD63P maskinene jeg hadde i motorbåten.

Enkelt og greit med seilbåt :sailing:

Screen Shot 01-15-20 at 06.25 PM.JPG

Screen Shot 01-15-20 at 06.28 PM.JPG



×
×
  • Create New...