Jump to content

Edit History

.Olsen

.Olsen

Eureka skrev for 20 timer siden:

 

cockpit kalesje er muligens hyllevare hos de store ettermarkedetleverandørene. For med kalesje, vil du få en enda større båt, og ikke mist lunere og tørrere. Men det koster jo halvannen turbo 😁

 

 

Ville sett på løsninger som nyere båter har i stedet for tradisjonell cockpitkalesje. Dvs en slags semipermanent variant av bimini som strekker seg som en forlengelse av spryhoodtaket bakover, så kan en feste på vegger på sidene/bak om en vil holde vind og regn ute. 

 

Så en kan da velge å seile med spryhood og tette spalten mellom spry og bimini, eller seile med spry og ha åpent (og se seila osv) men slippe å få svidd skallen fra rormannposisjon, eller legge bimini bak og spry ned og være i "regattamodus" med alle tekstiler vekk. 

 

"Vanlig" cockpitkalesje er veldig kjekt, og langt bedre enn å ikke ha, men grådig stygt og upraktisk ifht de moderne variantene, skal se om jeg finner noen bilder som viser hva jeg mener.. og det er veldig ok med tak over cockpit, både for å slippe å få svidd skallen av sola og ellers. 

 

473.jpg.3df62f45b61b4e072507924451263716.jpg471.jpg.50c9e180fe76a2f86a5c25b2205bf053.jpg472.jpg.c428b507e66c7290117c5a436ae16470.jpg

 

Bavaria:

 

1450001837_Bavaria1.jpg.3679a40bdfc7aa2f956a0870a7c41512.jpg

 

Uansett, gode muligheter til å svi av både en og to turbopenger på sånt :-)

 

 

473.jpg

.Olsen

.Olsen

Eureka skrev for 20 timer siden:

 

cockpit kalesje er muligens hyllevare hos de store ettermarkedetleverandørene. For med kalesje, vil du få en enda større båt, og ikke mist lunere og tørrere. Men det koster jo halvannen turbo 😁

 

 

Ville sett på løsninger som nyere båter har i stedet for tradisjonell cockpitkalesje. Dvs en slags semipermanent variant av bimini som strekker seg som en forlengelse av spryhoodtaket bakover, så kan en feste på vegger på sidene/bak om en vil holde vind og regn ute. 

 

Så en kan da velge å seile med spryhood og tette spalten mellom spry og bimini, eller seile med spry og ha åpent (og se seila osv) men slippe å få svidd skallen fra rormannposisjon, eller legge bimini bak og spry ned og være i "regattamodus" med alle tekstiler vekk. 

 

"Vanlig" cockpitkalesje er veldig kjekt, og langt bedre enn å ikke ha, men grådig stygt og upraktisk ifht de moderne variantene, skal se om jeg finner noen bilder som viser hva jeg mener.. og det er veldig ok med tak over cockpit, både for å slippe å få svidd skallen av sola og ellers. 

 

473.jpg.3df62f45b61b4e072507924451263716.jpg471.jpg.50c9e180fe76a2f86a5c25b2205bf053.jpg472.jpg.c428b507e66c7290117c5a436ae16470.jpg

 

Bavaria:

 

1450001837_Bavaria1.jpg.3679a40bdfc7aa2f956a0870a7c41512.jpg

 

Uansett, gode muligheter til å svi av både en og to turbopenger på sånt :-)

 

473.jpg

.Olsen

.Olsen

Eureka skrev for 20 timer siden:

 

cockpit kalesje er muligens hyllevare hos de store ettermarkedetleverandørene. For med kalesje, vil du få en enda større båt, og ikke mist lunere og tørrere. Men det koster jo halvannen turbo 😁

 

 

Ville sett på løsninger som nyere båter har i stedet for tradisjonell cockpitkalesje. Dvs en slags semipermanent variant av bimini som strekker seg som en forlengelse av spryhoodtaket bakover, så kan en feste på vegger på sidene/bak om en vil holde vind og regn ute. 

 

Så en kan da velge å seile med spryhood og tette spalten mellom spry og bimini, eller seile med spry og ha åpent (og se seila osv) men slippe å få svidd skallen fra rormannposisjon, eller legge bimini bak og spry ned og være i "regattamodus" med alle tekstiler vekk. 

 

"Vanlig" cockpitkalesje er veldig kjekt, og langt bedre enn å ikke ha, men grådig stygt og upraktisk ifht de moderne variantene, skal se om jeg finner noen bilder som viser hva jeg mener.. og det er veldig ok med tak over cockpit, både for å slippe å få svidd skallen av sola og ellers. 

 

473.jpg.3df62f45b61b4e072507924451263716.jpg471.jpg.50c9e180fe76a2f86a5c25b2205bf053.jpg472.jpg.c428b507e66c7290117c5a436ae16470.jpg1450001837_Bavaria1.jpg.3679a40bdfc7aa2f956a0870a7c41512.jpg

 

Uansett, gode muligheter til å svi av både en og to turbopenger på sånt :-)

473.jpg



×
×
  • Create New...