Jump to content

Edit History

BØstrøm

BØstrøm

Jeg har gått litt og grublet over svarene over, og prøver meg på litt oppklaring, med tilleggsspørsmål. Lenserørene fra cockpit i min båt(stålbåt) er syrefaste rør, sveiset mot skipsstål, som jeg mener er benevnet som skipsstål klasse A, ett eller annet sted. Videre er det slagloddet inn en propellhylse av noe som ser ut som messing for mine øyne, men muligens er en bronsekvalitet.  I mitt hode har jeg i fortiden slått meg til ro med at dette er full metallisk kontakt, og ikke så farlig mht tæring. Blir ikke dette litt som å henge bly på jernkjølen, med full metallisk kontakt? Jeg vet jo at anodene tæres med full metallisk kontakt der også. 

 

Synes forøvrig ideen med jernplate var god, så jeg kverulerer ikke for å på død og liv gjøre noe dumt. Bare for å forstå

BØstrøm

BØstrøm

Jeg har gått litt og grublet over svarene over, og prøver meg på litt oppklaring, med tilleggsspørsmål. Lenserørene fra cockpit i min båt(stålbåt) er syrefaste rør, sveiset mot skipsstål, som jeg mener er benevnet som skipsstål klasse A, ett eller annet sted. Videre er det slagloddet inn en propellaksel av noe som ser ut som messing for mine øyne, men muligens er en bronsekvalitet.  I mitt hode har jeg i fortiden slått meg til ro med at dette er full metallisk kontakt, og ikke så farlig mht tæring. Blir ikke dette litt som å henge bly på jernkjølen, med full metallisk kontakt? Jeg vet jo at anodene tæres med full metallisk kontakt der også. 

 

Synes forøvrig ideen med jernplate var god, så jeg kverulerer ikke for å på død og liv gjøre noe dumt. Bare for å forstå



×
×
  • Create New...