pipe
PiperBill skrev for 23 timer siden:For det første så er det intet klistremerke med produksjons dato slik som på alle de andre batteriene jeg har noen gang kjøpt.
Jeg tror du blander inn det klistremerke noen forhandlere/produsenter setter på batteriene som viser måned og år batteriet er solgt.
Jeg har ikke funnet ett klistremerke med produksjons dato på noen batterier jeg har kjøpt.
Nå sist her om dagen kjøpte jeg ett Bosch 100A batteri til bilen som jeg ikke har montert.
kan melde tilbake at det ikke finnes relevant informasjon på batteriet bortsett i fra ett gravert serienummer som sier meg ingenting
.
Det virker jo unektelig rart at noen har skrapet vekk det klistremerket med overlegg for det er det som ser ut til å være gjort.
Da er det lett å tenke at det har stått ett klistremerke med informasjon som noen ikke vil at du skal se så forstår mistanken din.
Sønnak graverer serienummer i batterikassene sine slik at de har alle relevante opplysninger om hvert enkelt batteri.
Jeg tror ikke at man som forbruker klarer å lese noe relevant ut i fra serienummeret som at produksjons uke og år
er en del av serienummeret.
Du kan jo finne SN nummeret og ta kontakt med Sønnak Importøren i Oslo så kan de sikkert fortelle deg når batteriet ditt er produsert.
Det er mitt råd hvis dette er viktig for deg.