Jump to content

Båttur i morgen Oslo - Arendal

Alvito

Recommended Posts

Hei!

En god venn av meg har kjøpt en Hydrolift F26 som skal kjøres fa Oslo til Arendal i morgen. Værmeldinga ser bra ut så vi gleder oss til en fin ettermiddagstur. Håper og gjøre turen unna på ca. 3,5 time (110 NM). :sailing:

Vi må imidlertid bunkre bensin underveis så er det noen som kjenner til bunkringer som er åpne sånn mellom 16-18 på lørdag ettermiddag rundt nevlunghavn eller larvik??

Redigert av Alvito (see edit history)

Takk for svar, det ble Valle. Kom 20 min etter stengetid men en meget hyggelig og serviceinstilt butikkansatt på kolonialen ordnet opp. Turen forløp bra men desverre mye motsjø (2-3 m) og 12 -14 m/s vind gjorde turen frisk. Jeg må si meg mektig imponert over Hydrolift F26 sitt skrog og dets evne til å fly lavt over bølgene. Selv om det ble "bumby ride" så oppførte båten seg eksemplarisk uten noen nykker. Med en volvo V8 5,7 liters bensinmotor på 320 hk var det kraftresurser nok til å trottle båten rimelig bra i sjøen. Tror ikke det er mange andre 26 fotere som klarer 35 -40 knop under disse forholdene...med forutsetning av at båten og innredningen er intakt etter turen...

Tror ikke det er mange andre 26 fotere som klarer 35 -40 knop under disse forholdene...med forutsetning av at båten og innredningen er intakt etter turen...

<{POST_SNAPBACK}>

Høres ut som en flott tur. Hydroliftene har vel det som særpreg at de går meget godt i sjøen. Har ikke vært ombord i en slik, men innbiller meg at det ikke er så mye innredning å holde intakt å snakke om. Er ikke F-serien "skjærgårdjeepene"?

Takk Krapyl. Tror Stormway er norsk produsert http://www.stormway.no/

Den som ligger hos Stingfisher står det Stormway skrevet over hele skutesida. Og oppe ved førerplassen så står det Hydrolift X 29. Mulig det står F 29,men det kan jeg jo se på morgenturen med rasekjøteren. Uansett så er designet bare hel imponerende elegant,den formelig oser av fart og krefter der den ligger litt ensom og forlatt.

På hjemmesiden til Stormway står det ikke noe under "Om oss". Oi,oi en sånn kunne jeg tenke meg å ha. Er dere med på å spleise til bensinregninga eller :confused:

Slik det er blitt meg fortalt så har jeg hørt følgende variant av storyen vedr. Hydrolift og Stormway. Hydrolift hadde på tidlig 90 tall den berømmelige T20, en virkelig racing båt. Siden kom modellene på rekke og rad fra 95 og utover, F23, X17, F26 og F29. Hydrolift la ned bedriften ca. 99-2000 og formene ble etter en del om og men revitalisert via Stormway som F23, F26 og F29. Hydrolift gjenoppstod og laget så sin S serie med bl.a. S24+noen varianter, T30 og T31. Den båten vi kjørte var en Hydrolift/stormway fra 04. Stormway støper forøvrig sine båter i Polen på samme verftet som bl.a. Quicksilver og noen andre merker. For de som er interessert kan en lese mer på denne siden Balt Yachts PL Balt Yachts produserer en del produkter som blir distribuert via Marine Power systemet.

Hvis noen har komplimentær informasjon så kom gjerne med den.

Redigert av Alvito (see edit history)

Tror ikke det er mange andre 26 fotere som klarer 35 -40 knop under disse forholdene...med forutsetning av at båten og innredningen er intakt etter turen...

<{POST_SNAPBACK}>

35-40 knop med en 26 foter i 3 meters bølger ?

Da hadde jeg ikke vært bekymret for båtens innredning, men min egen innredning.

Må ha vært litt av en nyre knusings tur. Pisste du blod Pisste du mye blod etter turen ? :lol:

Har denne båten forresten gassdempede seter ?

Da hadde jeg ikke vært bekymret for båtens innredning, men min egen innredning.

Må ha vært litt av en nyre knusings tur. Pisste du blod Pisste du mye blod etter turen ? :lol:

Har denne båten forresten gassdempede seter ?

<{POST_SNAPBACK}>

Svært lite innredning i denne båten. Gassdempede stoler er påkrevet men vi stod mye så knær og legger fikk kjørt seg. Var rimelig sliten i beina får en si..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...