Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Code0 skrev for 1 time siden:

20 svar så langt, ingen har nevnt det største / eneste problemet, at presenningen henger foran eksosen... 

Artig at du nevner akkurat det. Igår holdt jeg på mange timer i båten under presenningen (jobbet med motoren, byttet til ny varmeveksler/eksosmanifold), og det var så vidt plussgrader ute. Dermed ble det å kjøre Eber'n på full guffe (2kW) sammen med en vifteovn på 2kW for ikke å fryse.

Selvfølgelig var kanten på presenningen nedenfor eksosutløpet. Det løste jeg med en klype fra Maritim slik at jeg kunne trekke presenningen nok opp slik at eksosen fikk fritt utløp. Det samme gjorde jeg fremfor eksosen fra selve Yanmar'n da jeg teset den.

presenningklype.jpg.7fd6b4d206a2b059d480c4072062fe9f.jpg

Lars H.

Lars H.

Code0 skrev 32 minutter siden:

20 svar så langt, ingen har nevnt det største / eneste problemet, at presenningen henger foran eksosen... 

Artig at du nevner akkurat det. Igår holdt jeg på mange timer i båten under presenningen (jobbet met motoren, byttet til ny varmeveksler/eksosmanifold), og det var så vidt plussgrader ute. Dermed ble det å kjøre Eber'n på full guffe (2kW) sammen med en vifteovn på 2kW for ikke å fryse.

Selvfølgelig var kanten på presenningen nedenfor eksosutløpet. Det løste jeg med en klype fra Maritim slik at jeg kunne trekke presenningen nok opp slik at eksosen fikk fritt utløp. Det samme gjorde jeg fremfor eksosen fra selve Yanmar'n da jeg teset den.

presenningklype.jpg.7fd6b4d206a2b059d480c4072062fe9f.jpg

• Create New...